Berlingske Business

Velux kaster millioner efter ekstremsport

velux
Foto:

Danske Velux bliver titelsponsor for ekstrem kapsejlads jorden rundt.

Krisen lukker og slukker ikke for alle sponsorater.

Volvo har netop meddelt, at man har fået mere end forventet ud af det netop afsluttede Volvo Ocean Race og nu lukker Velux op for pengekasse til endnu en verdensomspændende kapsejlads.

Der er tale om en såkaldt solo-havkapsejlads 30.000 sømil jorden rundt fordelt på fem etaper. Starten går fra La Rochelle i Frankrig den 17. oktober næste år, hvor sejlerne stævner ud på første ben, der går til Cape Town.

Hos Velux ønsker man ikke direkte at oplyse, hvor mange penge engagementet i sejladsen, Velux 5 Oceans, løber op i, men beskriver økonomien omkring sponsoratet som en ’’væsentlig markedsaktivitet’’.

-  Vores engagement i Velux 5 Oceans er et væsentligt sponsorat, som vi skal bruge til at opbygge vores brand. Vores kerneværdier er frisk luft og lys og det passer perfekt til en ekstrem kapsejlads jorden rundt, hvor der kun er en mand på hver båd, siger markedskommunikationschef, Kent Holm, Velux til Business.dk.

Foreløbig har Velux sat 500.000 € ind som præmiepenge til skipperne i konkurrencen, men derudover skal der formentlig bruges et tilsvarende beløb.

Kapsejladsen har maksimalt plads til 12 deltagende både og foreløbig har fem skippere meddelt, at de stiller til start.

Velux var også med på sponsor-listen forrige gang kapsejladsen blev afviklet, men det er først nu, at man er blevet titelsponsor. Kapsejladsen gennemføres i både af type, Open 60 og er blevet afholdt hvert fjerde år siden 1982, tidligere under navnet ‘BOC Challenge’ og senere som ‘Around Alone.’ I 2006 kunne sejladsen fejre 25 års jubilæum.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen