Berlingske Business

Trængsel i Golf-klassen

Til efteråret er både Citron og koreanske Kia klar til at dyste om kunderne til en bil i Golf-klassen.



C4 afløserCitron

Xsara og introduceres både som 5-dørs og coupé.



Hver model har sit eget karakteristiske design. I den 5-dørs

er de afrundede former dominerende, mens C4 coupé har en skarpere linjeføring. I profil har begge lange og slanke linjer,

som giver bilen en god aerodynamik.



C4 byder på udstyr der ikke er set før. Målet har været, at gøre

kørslen så let og ukompliceret som mulig.



En velduftende bil er et rat sted at være. Derfor fås C4 med

en særlig luftfrisker med duftpatron, der er elegant indpasset i instrumentbordet. Endvidere vil bilen kunne fås med sideruder

med særlig støjdæmpning og alarm for overskridelse af vejstriber. Bilen kan også leveres med Xenon drejeforlygter

med dobbelt xenon-lys (både nær- og fjernlys). Det er første gang at så avanceret udstyr kan leveres til

en bil i den størrelse.



I udviklingen af bilen har man tilstræbt et aerodynamisk design. Og resultatet er flot,

idet begge modeller har en cw-værdi på 0,28.



Motorprogrammet er bredt allerde fra starten og spænder fra en

1.4i 16V med 90 hestekræfter til 2.0i 16V samt tre dieselmaskiner.



Fra Koreanske Kia er der knap så meget nytænkning.

Modellen Cerato afløser Kia Shuma II og leveres både som 4-dørs sedan og 5-dørs hatchback. Designet er

forsigtigt og målet er kunder, der vælger bil efter nøje at have skelet til prisen.



Den mindste benzinversion

bliver Cerato 1,6 LX med 105 hestekræfter og et drejningsmoment på 143.



Mere punch må der forventes at være

i 2,0-liters versionen med 143 hestekræfter. Drejningsmomentet er på 186 Nm, og det gør 2,0''eren i stand til at

køre godt 13,3 kilometer på literen (blandet kørsel).



Lidt senere på efteråret kan Cerato leveres

med en ny 1.5 CRDi-motor med 102 hestekræfter.



Når det gælder sikkerhedsudstyr er Cerato fra starten bagud,

idet der ingen forlydender er om at bilen kan leveres med Elektronisk Stabilitets Program(ESP).



Standard bliver seks airbags,

skivebremser på alle fire hjul, ABS-bremser med EBD (elektronisk bremsekraftfordeling) samt Isofix-beslag

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen