Berlingske Business

Tag dine TV-kanaler med på sommerferie

US-TECHONOLOGY-GOOGLE
Foto:

Nye EU-regler betyder, at stort set alle danske tv-udbydere fra i år har gjort det muligt for dig at se dansk TV på ferien i Europa.

Har du planer om at bruge din sommerferie på at dase foran poolen, kan du i år kombinere afslapningen med din yndlingsserie på computeren, tabletten eller telefonen.

Nye EU-regler, der forbyder geoblokering af dansk indhold fra eksempelvis TV, træder nemlig i kraft ved udgangen af 2018.

Men allerede nu har langt de fleste TV-udbydere implementeret de nye regler, viser en rundringning, som prissammenligningssiden Samlino.dk har foretaget.

Det betyder, at du kan følge med i dine yndlingsprogrammer på ferien, hvad end du har Boxer, Canal Digital, Stofa, Waoo eller YouSee derhjemme - så længe ferien bare er i et EU-land.

Det er ikke kun danske tv-kanaler, det nu bliver muligt at tage med på ferie. Fra 1. april 2018 har EU nemlig åbnet for, at du også kan bruge dine streamingtjenester i EU.

»EU er meget interesserede i, at fri bevægelighed også betyder, at du kan bruge dine streamingtjenester, selv om du rejser rundt«, siger Lars Arent, der er leder hos Forbruger Europa i Danmark.

Det betyder, at du fremover kan bruge alle de gængse streamingtjenester som Netflix, HBO Nordic og Viaplay uden problemer.

»Det er jo regler, som vi alle får stor glæde af hen over sommerferien og fremover,« siger Lars Arent.

/ritzau fokus/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen