Berlingske Business

Swipp vil sætte krogen i Danske Bank-kunder

swipp
Foto:

Med en ny opdatering af sin app gør Swipp det nu også muligt for Danske Bank-kunder at benytte betalingsformen. Dermed synes mobilbetalingsløsningen for alvor i offensiven i konkurrencen om at blive den foretrukne model i butikkerne.

Mobilbetalingsløsningen Swipp går nu i offensiven i et forsøg på at vinde kampen som handlendes og butikkers foretrukne app, når der skal betales for varer.

Appen, der har stået i skyggen af Danske Banks mobilepay, har særligt været udfordret af, at det hidtil har været umuligt for Danske Banks privat kunder at benytte sig af løsningen. Med en ny opdatering kommer man dog den udfordring til livs, oplyses det i en pressemeddelelse.

Billede 1

»Vi ved, at det har været en udfordring for butikkerne, at især Danske Banks privatkunder ikke har kunnet bruge Swipp. Men nu kan man ude i butikkerne sige til alle kunder, at de skal bruge Swipp, fordi det er billigere, lettere og mere fleksibelt for butikkerne end andre betalingsformer,« siger Martin F. Andersen, adm. direktør i Swipp, i en skriflig kommentar.

Så sent som i sidste uge vedkendte Swipp sig i overraskende ærlige meldinger, at man havde tabt kampen til Mobilepay om at blive den foretrukne app, når privatpersoner skal overføre penge til hinanden. Mens Mobilepay er lykkedes med få svimlende tre millioner til at bruge sin app, halter Swipp efter med 900.000 registrerede brugere.  I erkendelse af det ville man i stedet gå efter at vinde kampen om butikkerne, bebudede Martin F. Andersen.

billede martin f andersen

»Vi anerkender fuldt ud, at Danske Bank har haft stor succes med betaling mellem private med mange brugere til følge. Derfor vælger vi at fokusere benhårdt på butikkerne. Danske Bank hjælper i virkeligheden også os ved, at de er med til at træne alle os forbrugere til at bruge mobilen til at betale med.«

Teknisk har man dog tvunget til at gå alternative veje for at få kunne åbne op for Danske Banks kunder. Hvor Swipp-brugere hidtil har benyttet sig af en konto-til-konto løsning, vil kunder fra Danske Bank i stedet blive registreret med et betalingskort. Det betyder blandt andet, at Danske Banks privatkunder vil kunne overføre op til 10.000 kroner om dagen via Swipp, mens andre brugere kan overføre op til 50.000 kroner om dagen.


MA

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen