Berlingske Business
13:19Fiat Chrysler trådte på speederen og belønnes i aktiemarkedet

Swipp vil sætte krogen i Danske Bank-kunder

swipp
Foto:

Med en ny opdatering af sin app gør Swipp det nu også muligt for Danske Bank-kunder at benytte betalingsformen. Dermed synes mobilbetalingsløsningen for alvor i offensiven i konkurrencen om at blive den foretrukne model i butikkerne.

Mobilbetalingsløsningen Swipp går nu i offensiven i et forsøg på at vinde kampen som handlendes og butikkers foretrukne app, når der skal betales for varer.

Appen, der har stået i skyggen af Danske Banks mobilepay, har særligt været udfordret af, at det hidtil har været umuligt for Danske Banks privat kunder at benytte sig af løsningen. Med en ny opdatering kommer man dog den udfordring til livs, oplyses det i en pressemeddelelse.

Billede 1

»Vi ved, at det har været en udfordring for butikkerne, at især Danske Banks privatkunder ikke har kunnet bruge Swipp. Men nu kan man ude i butikkerne sige til alle kunder, at de skal bruge Swipp, fordi det er billigere, lettere og mere fleksibelt for butikkerne end andre betalingsformer,« siger Martin F. Andersen, adm. direktør i Swipp, i en skriflig kommentar.

Så sent som i sidste uge vedkendte Swipp sig i overraskende ærlige meldinger, at man havde tabt kampen til Mobilepay om at blive den foretrukne app, når privatpersoner skal overføre penge til hinanden. Mens Mobilepay er lykkedes med få svimlende tre millioner til at bruge sin app, halter Swipp efter med 900.000 registrerede brugere.  I erkendelse af det ville man i stedet gå efter at vinde kampen om butikkerne, bebudede Martin F. Andersen.

billede martin f andersen

»Vi anerkender fuldt ud, at Danske Bank har haft stor succes med betaling mellem private med mange brugere til følge. Derfor vælger vi at fokusere benhårdt på butikkerne. Danske Bank hjælper i virkeligheden også os ved, at de er med til at træne alle os forbrugere til at bruge mobilen til at betale med.«

Teknisk har man dog tvunget til at gå alternative veje for at få kunne åbne op for Danske Banks kunder. Hvor Swipp-brugere hidtil har benyttet sig af en konto-til-konto løsning, vil kunder fra Danske Bank i stedet blive registreret med et betalingskort. Det betyder blandt andet, at Danske Banks privatkunder vil kunne overføre op til 10.000 kroner om dagen via Swipp, mens andre brugere kan overføre op til 50.000 kroner om dagen.


MA

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen