Berlingske Business

Subaru klar til at prøve igen

Fejlfri biler med avanceret teknik og boxermotor. Det er hovedingredienserne i de japanske Subaru biler, der har ført en lidt omtumlet

tilværelse i Danmark. Nu står mærket overfor en større relancering, med nye forhandlere og nye modeller.



Der

kører i øjeblikket kun omkring 2000 Subaru''er i Danmark og langt de fleste er meget gamle. Det skal der nu rettes op

på.



Der er lige nu 13 forhandlere af Subaru og det tal ønsker importøren, svenske International Motors A/B

i Sverige at hæve til omkring 20-25 ud-salgssteder.



Der forhandles i øjeblikket med en kreds af mulige forhandlere

og det endelige forhandlernet ventes klar indenfor kort tid.



Forleden havde vi lejlighed til at prøve Subaru Forester

i let terræn og her klarer den sig fint. Konstruktionen stammer tilbage fra 2002 og fik i 2003 et facelift.



Den har ikke

tidligere været til salg i Danmark. Kun de forrige model har været solgt her i landet.



Vi prøvede topmodellen,

der hedder XT Turbo. Forester har permanet 4WD og effekten er 177 hk i turbo-udgaven, der kommer til at koste ca. 419.000 kr.



Kan

man klare sig med 125 hestekræfter kan Forester fås for ca. 335.000 kr., og det ser ud til at være en fornuftig

pris. Bilen er i princippet en stationcar med lidt øget frihøjde( 19 cm) og den type køretøjer er det småt

med. På det danske marked er det Mitsubishi''s Outlander, der er nærmeste konkurrent i øjeblikket. Den store Legacy

model vil blive prissat omkring 349.000 kr. for en sedan med 2,0-liters motor med 138 hestekræfter. En stationcar kommer til

at koste 25.000 kr. mere.



Legacy kommer også med 2,5-liter 4-cylindret motor med 165 hestekræfter og topmodellen

er på 3,0-liter og 245 hestekræfter. Den ventes at komme til at koste 650.000 kr. som sedan.



Elektronisk Stabilitetes

Program (ESP) er standard på Legacy 3,0, men kan ikke leveres til hverken Forester eller de mindre motorudgaver af Legacy.



Subaru

stiller op med 3 år/ 100.000 kms garanti, mens rustgarantien kun er 6 år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen