Berlingske Business

Stilo med ændringer

Grundlæggende er der ikke ændret på Stilos dimensioner, og med en bredde på 1784 m er Stilo stadig en af klassens

bredeste biler, hvilket giver en særdeles rummelig kabine. Rent visuelt er der ændret på 5-dørs modellens bagparti.

Fiats designere har arbejdet med at ændre bagpartiets anonyme udtryk. Det er bl.a. gjort ved at ændre bagkofangeren, ved

at integrere de separate tågebaglygter i selve baglygten, ved at redesigne baglygteglasset samt ved at montere beskyttelseslister

på sider og kofangere indfarvet i karrosserifarven.



I det indre er alle modeller ændret i instrumentbordet. Nye materialer

på overfladen skulle bl.a give en lettere rengøring og instrumentbord/ kabine er nu to-farvet, ligesom indtrækket

er blevet opgraderet, således at Active versionerne nu har fået Dynamic versionernes Doria-indtræk, samtidig med

at Dynamic versionerne har fået Ercole-indtrækket fra Abarth.



Det nye Stilo-program byder på flere tekniske

nyheder samt en ny kombination af motorer og gearkasser. Største nyhed i 2004 programmet er den ny Multijet dieselmotor på

1.9 liter og 140 hk med 6-trins gearkasse.



Et muskelbundt med et moment på hele 305 Nm ved 2.000 o/m. Det giver en acceleratio

fra 0-100 km/t på 9,7 sekunder, og topfarten i 3-dørs modellen hedder 203 km/t. Økonomiene er så fin som

18,5 km/l ved blandet kørsel.



Andre nyheder er relateret til den 20-ventilede 2,4 liters motor, der indtil nu kun har

gjort tjeneste i Abarth versionerne. Det ændres nu, hvor motoren vil kunne fås i forbindelse med Dynamic-udstyret og fem

døre - både med manuel gearkasse samt med Selespeed gearkasse. Samtidig fås den 170 hk stærke motor nu kun

i forbindelse med Abarth-udstyret som 3-dørs med manuelt gear.



Det passive sikkerhedssystem omfatter som standard på

alle modeller 6 airbags med mulighed for yderligere to som ekstraudstyr.



Som noget nyt er samtlige 2004 modeller monteret med

advarselstone for ikke fast-spændt sikkerhedssele. Elektronisk Stabilitets Progarm (ESP) er nu standard på samtlige versioner

med undtagelse af modeller med 80 hk diesel motorer.



høy

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen