Berlingske Business
For abonnenter

Solen har sat skub i sommerudsalget: Sådan bliver du lokket til at købe mere

Udsalg
På mange forbrugere virker butikkernes gule udsalgsskilte som rene magneter ud fra logikken: »en krone sparet er en krone tjent«. Prissætningsekspert Sally Khallash løfter sløret for nogle af butikkernes klassiske udsalgskneb.h Foto:

Solskin og en skov af udsalgsskilte har sat gang i danskernes købelyst, viser nye tal. Men hvorfor ender vi ofte med at spendere mange flere penge end planlagt, når vi lader os lokke af de gule prismærker? Prissætningsekspert løfter sløret for butikkernes simple kneb til at øge salget – blandt andet ved at »lindre den smerte, som mange oplever ved at bruge penge«.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen