Berlingske Business

Saab 9-3 på jagt efter statuskunder

Så blev spændningen omkring den længe ventede Saab 9-3 udløst.


Fra sensommeren er Saab klar til at

dyste med de bedst kørende biler i klassen og samtidig bliver der mulighed for at vælge en stribe avanceret udstyr til

9-3. 9-3 er en helt ny konstruktion og den er vokset i forhold til forgængeren.


Totallængden er den samme men bredde

er øget med 55 mm og der er 71 mm større hjulafstand.


- Saab 9-3 Sport Sedan er det første skridt i det

største produktudviklingsprogram i Saabs historie.


Den indvarsler introduktionen af en serie helt nye familiebiler hver

især beregnet til at opfylde ønskerne indenfor markedets forskellige nicher, skriver Saab om bilen. Hermed hentyder de

til bl.a de 4-hjulstrukne udgaver som ventes at blive en realitet efter at man har indgået kontrakt med svenske Haldex om levering

af elektronisk 4WD.


Hovedvægten i bilen er lagt på at give en sublim køreglæde. Det skal blive spændende

at prøve, om de mange rosende ord om bilen holder stik, når vi får lejlighed til at prøve den.


Forhjulstrækket

er selvfølgelig i behold og bilen vil kunne leveres med 4 forskellige motorer, der alle har turboladning. 2-liters motoren

vil kunne leveres i 2 udgaver med 150 og 210 hk. Dieselmaskinen på 2,2 liter yder 125 hk. Udstyrniveauerne blive opbygget som

hos storebror 9-5. Det vil sige Linear, Vector og Arc plus en hidsig Aero-version.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen