Berlingske Business

Omega opdaterer klassisk herreur

Omega opdaterer klassisk herreur - 1

De klassiske herreure følger med tiden og vokser i størrelse. Omega er seneste eksempel på denne trend.

Gennem de seneste år har det snart 160 år gamle urmærke brugt mange penge og kræfter på at løfte Omega-mærket op i prestige og status.

Helt forrest på denne brandingbølge har James Bond haft sin naturlige plads iført sort suit, men også på andre fronter er Omega blevet mere synligt og eksklusivt takket være mange marketingpenge og placering af produkter de rigtige steder.

Desuden har man skruet op for priserne, naturligvis, men man får stadig rigtig meget ur for pengene, hvis man vælger Omega fremfor eksempelvis Rolex.

Ved siden af det meget store salg af Omega Planet Ocean og diverse Speedmaster-modeller, ja så er der også mange mænd, der på et tidspunkt er modne nok til et klassisk dress-ur.

Her er Omega også leveringsdygtig, for udbuddet af forskellige ure er meget stort.

Et klassisk dress-ur udmærker sig ved ikke at være større end, at det ikke kommer i konflikt med manchetknappen på den pæne skjorte.

Materialet er typisk guld i forskellige kombinationer med andre ædle materialer. Diskret, kostbart og med et umiskendeligt signal om at have styr på tingene.

Præcis som rivalen Rolex, har Omega nu taget springet og gjort deres fornemste model lidt større. Dermed er De Ville-uret nået op i en størrelse på 41 mm, og det svarer præcis til den nye version af det klassiske Rolex Day-Date.

Kendere vil vide, at Day-Date foruden dato også viser hvilken ugedag, det er, og denne feature lancerer Omega nu også i en limited udgave af de Ville Hour Vi- sion. Modellen hedder Annual Calender.

Nyt værk kan ses

Den nye version med visning af ugedag bliver lanceret i forbindelse med Omegas nye værk, der totalt er fremstillet in house.

I ur-verdenen er det ensbetydende med den højeste aner- kendelse og prestige, hvis et mærke selv fremstiller alle dele. Det mest almindelige er nemlig, at man på moderne vis outsourcer produktionen.

Det gælder også for Omega, der i mange år har fået produceret dele rundt om på de andre fabrikker i Swatch Group, som Omega er en del af.

Undtagelsen har altid været Rolex, der vil have 112 procents kontrol over alle stumperne i sine ure.

Det nye værk fra Omega benævnes caliber 8500 og 8510, og der er reelt tale om det første nye Omega-værk, siden man lancerede det Co-Axiale værk i 1999.

Kassen i Hour Vision er traditionen tro udstyret med bagside i safirglas, så der er frit kig til det flotte værk, der fåes i enten stål eller guld.

Nyt er det, at der også mellem urkassen og bagkassen er glas, således at man hele vejen rundt på uret kan se ind på værket.

Det nye værk finder selv ud af, hvor mange dage der er i hver måned. Det er derfor kun nødvendigt at stille datoen én gang om året, den første marts.

Det nye ur er meget »rejse-venligt«, idet den lille viser kan flyttes uafhængig af de to andre visere, når man skifter tidszone.

En god detalje er gang- reserven, som i det nye værk er hele 60 timer!

Hour Vison koster i stål fra omkring 35.000 kr., mens den billigste version af udgaven Annual Calender fås til priser fra 53.400 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen