Berlingske Business
11:15Svensk storbank falder på børsen trods god indtjening

Nyt liebhaver-koncept hos Home

Homekæden går nu målbevidst efter det lukrative liebhaversegment og lancerer et nyt markedsføringstiltag,

der benævnes "Boliger i særklasse".


Det nye initiativ starter omkring 1. marts og er sat i søen

som konsekvens af, at markedet for liebhaverejendomme er et ganske specielt marked at operere på. Markedets aktører er

mere sky end ved mere almindelige ejendomhandler, og en stor del af landets liebhaverejendomme handles uden om ejendomsmæglerne..


Home-kæden

er blevet træt af at høre om dyre ejendomme, der aldrig er blevet annonceret til salg, og vil nu gøre noget ved

sagen - i første omgang i HT-området og i Århus. Ifølge Home er en liebhaverejendom i Københavnsområdet

normalt i prisklassen fem mio. kr og opefter, mens de i Århus-området bør ligge på på over tre mio.

kr.


Disse ejendomme vil få en videopræsentation med speak samt en brochure med ekstra billeder, der repræsenterer

ejendommen på smukkeste vis. I visse tilfælde vil ejendommen blive videofotograferet fra en helikopter, og hensigten er

f.eks at få udlandsdanskere og andre interesserede på krogen.


Konceptet er ikke mere standardiseret, end at kunde

og mægler i fællesskab afgør, hvordan ejendommen skal præsenteres for omverdenen.

Tryghed

Home i Rungsted

er blandt de første brugere af "Boliger i særklasse". Her ser indehaveren af Home Rungsted Grysgaard og Home

Hørsholm, Tim Rose, det nye redskab som en vigtig faktor i kampen med de uafhængige mæglere i området.


-

Vi vil bruge kædekonceptet til at indgyde tryghed over for kunderne. Det stærke bagland holder hele tiden øje med,

at kædemæglerne opfører sig ordentligt i forhold til den enkelte mægler.


- Vi satser på en høj

grad af åbenhed, der kommer kunderne til gode. Desuden vil vi satse på personlig og diskret betjening af kunderne, siger Tim

Rose.


Kædekonceptet giver nogle muligheder i forhold til den internationale markedsføring af liebhaverejendomme,

og kædens økonomiske og ressourcemæssige muskler giver også en række fordele med hensyn til tillægsydelser

og på omkostningssiden, påpeger Tim Rose.


Han ser det nye initiativ på liebhavermarkedet som et interessant markedsføringsskridt,

der bliver en niche eller "en kæde i kæden" som Rose udtrykker det. På bemandingssiden kræver "boliger

i særklasse" også, at personalet er specielt uddannet til at tage sig af de specielle kunder, der findes i liebhaversegmentet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen