Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Microbus fra Tyskland

Nu har Volkswagen besluttet at Microbus skal gå i produktion, formentlig i år 2005, ikke i USA, men i Tyskland.Den kommende

MPV kombinerer et originalt design og stor funktionalitet med en komfort som i en limousine.


Platformen er helt ny og har en

akselafstand på 3 m og en totallængde på 472 cm. Bilen vækker minder om stolte traditioner, som startede helt tilbage

i 1950 med den første VW bus. Den opnåede næsten kultstatus, især i USA, under navnet "The Microbus".




Den oprindelige VW bus blev fabrikeret i Hannover, og her kommer også den fremtidige Microbus til at forlade samlebåndet.

De næste år skal fabrikken omstruktureres, og produktionen vil betyde 1.500 nye arbejdspladser.









Hundehus med

163 hk

Så er Mini Cooper S i Danmark. Topmodellen i Mini-serien er en rigtig bulldog med 6 gear og 163 hestekræfter.


Under

den hvælvede motorhjelm skjuler sig en 1,6 liters firecylindret motor med 16 ventiler, kompressor og intercooler. Drejningsmomentet

er 210 Nm ved 4.000 omdrejninger. 0 til 100 kilometer i timen sker på 7,4 sek. Tophastigheden er 218 kilometer i timen. 16 tommers

alufælge med 195/55 R 16 dæk er standard på mens 17 tommer med 205/45 R 17 dæk fås som ekstraudstyr.


Grundprisen

er 345.000 kr.



Volvo SUV i medvind

Volvos kommende SUV, XC90 bliver en succes. Alene i Danmark er der allerede ordre på

små 40 biler. Det til trods for at priserne først er på plads nu. Billigste model kommer til at koste 770.000 kr.




Med i prisen er en af markedets bedste dieselmotorer, Elektronisk Stabiliserings Program(DSTC), manuelt aircon og et meget højt sikkerhedsniveau

bestående af bl.a sidebeskyttelsesgardiner og Volvos nye Roll Stability Control(RSC). 2.5T-modellen med lavtryksturbo på

210 hk koster 795.000 kr., mens T6 med 272 hk kommer til at koste 925.000 kr.


Fælles for alle tre modeller gælder,

at prisen er inkl. automat-gearkasse og fem sæder. Ønsker du syv sæder skal der lægges 25.000 kr. mere. Bilen er

i Danmak til oktober.



Golf svarer igen

En Golf GTI er ikke længere, hvad den har været. Men nu svarer Golf igen på

striben af lynhurtige GTI''''''''ere såsom Civic Type-R og Renault Clio i sportstrim.


Mod slutningen af året skulle VW

være klar med en Golf R32. Den får 3,2-liters motor med 240 hk. Til at tumle kræfterne stille Golfen op med kraftig

modificeret 4Motion-undervogn.


Med denne bil håber VW at Golf''''''''en igen bliver noget man forbinder med GTI begrebet. Præstationerne

skulle nok kunne tilfredsstille selv de værste omvendte kasketter: 0-100 km/t på 6,4 sek og en topfart på ca 242

km/t.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen