Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Masters-kopi i bedre udgave

En del forbedringer vil præge den anden udgave af US Masters-kopien for almindelige klubgolfere, The Jacket, som arrangeres

af en dansker, Jan Pedersen, i dagene 6.-13. oktober.


Jan Pedersen modtog både positiv og negativ kritik for førsteudgaven,

der fandt sted i februar med golfkomplekset Atalaya Park ved Marbella som udgangspunkt, og han lærte så meget af debutturneringen,

at efterfølgeren i flere henseender bliver væsentlig anderledes.


For det første er The Jacket flyttet til

én hotelbane, Oliva Nova ved Valencia, hvor alle fire turneringsrunder kan afvikles efter stort set samme mønster som

i professionelle turneringer. I foråret blev de tre første runder afviklet på tre forskellige baner, hvilket medførte

en del praktiske problemer. Rent turneringsmæssigt sker der også den ændring, at spillerne i de tre første

runder sendes ud i handicaporden i Valencia, mens spillerne blev blandet handicapmæssigt, fra 0 til 30, i Marbella - med meget

tidskrævende runder til følge på grund af forskellig spillestyrke. Desuden er det nyt, at hele feltet får

to prøverunder på Oliva Nova inden turneringsstarten. Endnu en nyhed er, at Oliva Nova kan byde på en rigtig par

3-bane i forhold til Atalaya, hvor par 3-turneringen den sidste aften inden turneringstarten måtte gennemføres på

en træningsbane i hotellets have.


- Jeg har indset det rigtige i kun at bruge én bane til hele arrangementet, men

det var været svært at finde en bane, som ville lukke helt i seks dage for mit arrangement. Heldigvis er det lykkedes

det med Oliva Nova, hvor alle synes indstillede på, at selv de mindste deltaljer skal klappe perfekt, siger Jan Pedersen, der

ikke lægger skjul, at i hvert fald nogle af hans indgåede aftaler ikke holdt på Atalaya Park. Det samme var tilfældet

med hans tekniske rejsearrangør til Marbella, og derfor har han skiftet ud på dette punkt også - til Bounty Club,

der drives af den kendte sejlsportsmand Valdemar Bandolowski, som i de senere år har specialiseret sig i golfrejser.


-

Bandolowski vil personligt være til stede under hele The Jacket-ugen, og derfor er jeg overbevist om, at alt kommer til at fungere

denne gang, lyder det fra Jan Pedersen, som ikke mindst på grund af forbedringerne ser lysere på The Jacket1s fremtid,

end han gjorde umiddelbart efter premieren. I dag mener Jan Pedersen, at 120 spillere vil være det idelle felt, men han vil

dog på den anden side acceptere op til 150 tilmeldinger. Handicapgrænserne er i øvrigt nedsat - til max. 26 for

en enlig deltager eller max. 50 for et ægtepar, heraf højst 30 for den ene part. Den var 30 over én kam i Marbella.


Det

var meningen, at Top-10 fra The Jacket i Marbella skulle belønnes en uge til Thailand til december, men efter bruddet med rejsearrangøren

fra det første arrangement, inviteres disse 10 spillere nu i stedet kvit og frit med til The Jacket II.


Til gengæld

er der ikke sket prisændringer. Der var i første omgang lagt op til, at The Jacket på Oliva Nova skulle koste 12.495

kroner, men siden er det lykkedes at forhandle prisen ned i samme prisleje som sidst, 10.995 kroner. Tilmeldingen foregår udelukkende

på ww.thejacket.net, og sidste frist er den 5. august. Foreløbig har Jan Pedersen personligt besøgt 75 af danske

og 50 sydsvenske golfklubber, opsat plakater i disse og udleveret 10.000 bilrude-stickers for at gøre opmærksom på

Masters-kopien.


- Jeg tror stadig fuldt og fast på min ide, men hvis f.eks. kun et halvt hundrede mennesker tilmelder sig,

bliver der nok ikke flere udgaver af The Jacket. Den mulighed hverken tænker eller tror jeg dog på, slutter Jan Pedersen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen