Berlingske Business

Kalder Holmen? Per Stig Møller sælger sin lejlighed i det indre København

dfsg

Hvis det ikke allerede er blevet til en middag på det nye Noma, en oplevelse i Operaen og en cykeltur over Inderhavnsbroen, skal en af landets tidligere udenrigsministre nok til at finde plads i kalenderen.

I sidste uge sendte den tidligere minister Per Stig Møller nemlig sammen med sin frue parrets lejlighed på Holmen i København på markedet, og dermed bliver det sandsynligvis snart farvel til den centrale bydel. Det skriver Boliga.dk.

Prisen lyder på 4.495.000 kroner, og for det beløb får køberen en lejlighed i femte sals-højde på næsten 90 kvadratmeter og med en altan med udsigt over den indre bys tårne og spir.

Lejlighedens kvadratmeter når hver især op på en pris på over 51.000 kroner. Dermed ligger prisen lidt under den gennemsnitlige kvadratmeterpris i området, der ifølge Boliga for øjeblikket lyder på godt 54.000 kroner.

Københavns attraktive K-postnummer er således landets næstdyreste område at købe ejerlejlighed i - kun overgået af naboerne i Nordhavn, hvor ejerlejlighederne pr. 1. april i år i gennemsnit var udbudt til salg for godt 56.000 kroner pr. kvadratmeter.

3 år på pinden

Per Stig Møller købte lejligheden i 2015 - året efter lejligheden blev bygget - og samme år som han tog afsked med Folketinget.

I sin tid på Borgen har Per Stig Møller både siddet på formandsposter og ministertaburetter. Men det er nok særligt tiden som Udenrigsminister, mange husker den konservative politiker for. Denne post besad han nemlig fra 2001 til 2010.

Se lejligheden her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen