Berlingske Business
07:02Olieprisen stiger efter uro i Nordirak

Hun pynter golfpigerne

Dét har hun gjort med oprettelsen af internetbutikken www.pigegolf.dk, der er åben hele døgnet.


- Det er

dog absolut ikke sådan, at min lille niche-forretning skal opfattes som en konkurrent til proshopperne og golfbutikkerne, for

mine to hovedprodukter, golfsmykker og golftøj til piger, kan ikke købes andre steder i Danmark, fortæller Edel

Gustafson, som selv har spillet golf i 12 år og i den tid har undret sig en del over, hvorfor golfverdenen ikke har satset mere

på målrettet mode til golfspillende piger.


- Min mand og jeg har spillet en del golf i USA, og det var her, jeg første

gang stiftede bekendtskab med større kollektioner af golfsmykker. Forgæves forsøgte jeg at finde en decideret

golfsmykke-designer i Europa via Internettet, inden nogle kontakter henledte min opmærksomhed på en tysk af slagsen, Madga

Beck, og hendes omfattende kollektion MB Schmuck Design, som jeg i dag har eneforhandling af i Danmark.


Det samme har Edel Gustafson

af golfkollektionen til piger fra det franske modefirma Marie Valois, en kontakt, hun personligt skabte sig på en golfmesse

i Tyskland.

Golfbolde i sølv

Alle smykkerne i kollektionen indeholder en golfbold. Det være sig i halskæder,

armbånd, ankelkæder, øreringe, kravenåle, brocher og fingerringe. Selve ringen i sidstnævnte er f.eks.

fremstillet på en snoet golfjern, hvor bolden er placeret på køllehovedets slagflade, mens bolden i kravenålen

f.eks. er placeret på en tee.


I øvrigt omfatter smykkekollektionen også en enkelt ting til mænd, nemlig manchetknapper

bestående af en bold og et sandjern.


Samtlige smykker er forarbejdet i massivt Sterling-sølv, men nogle af dem er

desuden delvist belagt med 24 karat guld. En kravenål koster ca. 300 kroner, et armbånd og en halskæde i samme udformning

ca. 3.500 kroner. Heller ikke Marie Valois-tøjet hører til i den billige ende.


En nederdel koster f.eks. omkring

800 kroner, men til gengæld skifter farvenuancerne kun så lidt fra år til år, at nye modeller farvemæssigt fortsætter

med at matche gamle.


I fjor testede hun kun en mindre prøvekollektion, som hun imidlertid fik så mange positive

tilbagemeldinger på, at hun i denne sæson har importeret den fulde Marie Valois-kollektion.


Med bopæl i Frederikshavn

vidste Edel Gustafson godt, at en regulær butik, hvor kunderne personligt skulle møde frem, ikke ville være sagen.

Derfor faldt det hende naturligt at opbygge en Internet-butik, og også her hentede hun inspiration i USA - eller rettere på

amerikanske Internet-sider, hvor der handles meget mere end på europæiske ditto.


- Jeg hører til dem, der

aldrig har været bange for at handle via Internettet.


En helt speciel gaveservice venter hun sig i øvrigt meget

af. Man kan simpelthen, via nettet, bestille en gave, som hun pakker ind, vedlægger og udfylder lykønskningskort og sender

til den ønskede person. Bestilleren modtager kun fakturaen.

Hurtig ekspedition

- Jeg synes selv, at de største fordele

ved min online-butik ligger, at varerne kan bestilles hele døgnet rundt, og at jeg altid opererer med et varelager, så

jeg kan afsende varerne den samme dag, som de er bestilt, siger Edel Gustafson, som ikke lægger skjul på, at hun satser

på at servicere den kræsne del af Danmarks kvindelige golfspillere.


Hun har derfor taget personlig kontakt til foreløbig

30 af Danmarks største "dameklubber" og tilbudt dem at sponsere en årlig match, hvor hun i forbindelse med

præmieuddeling vil præsentere sin smykke-og tøj-kollektion. Interessen for både dette tilbud og tilbuddene

på hendes hjemmeside tyder, at www.pigegolf.dk er kommet for at blive.


Men hun har heller ikke overladt noget til tilfældighederne,

for det har taget hende godt to år at udvikle den informative hjemmeside og eksklusive online-butik.


Det skal nævnes,

at både smykker og tøj naturligvis kan byttes i lighed med andre postordreforsendelser, hvis de/det ikke passer modtageren.

Et varieret udvalg af gaveartikler med golfmotiver supplerer i øvrigt smykke- og tøj-kollektionerne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen