Berlingske Business

GPS Navigering til biler vinder frem

De billigste anlæg er i princippet blot en udvidelse af bilens standard radio. Det vil sige, at displayet i bilens lydanlæg

er udvidet til også at kunne vise piktogrammer og simple kortudsnit i sort/hvid. Ofte er disse enkle navigeringsanlæg

forsynet med TMC, der automatisk leder uden om kødannelse ved f.eks vejarbejder.


Mellemgruppen af navigeringsanlæg

har enten fast skærm eller en skærm, der via en lille motor kører ud af radioens front, når der tændes

for den.


Topmodellerne inden for navigering har typisk en løs skræm i 16:9 format og her er der tale om ren multimedie,

idet systemerne også kan vise video, TV og DVD eventuelt i kombination med et bakkamera og flere små skærme i hovedstøtterne.

Betjeningen sker via fjernbetjening. Den seneste udvikling inden for navigering handler om små transportable anlæg. Mens

de stationære anlæg benytter både Global Positionering System(GPS) og et gyroskop til at bestemme bilens position

må de transportable systemer nøjes med at bestemme positionen via satelliter. Til gengæld kan de flyttes fra bil

til bil så flere i firmaet kan have glæde af at navigere gennem arbejdsdagen uden at skulle bruge tid og energi på

at rode med topografiske kort.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen