Berlingske Business
17:57Europæiske aktier leverede en pæn tirsdag

Golfsæsonen starter i Skåne

Endelig er foråret kommet til Skåne!



Og med foråret den vidunderlige følelse, som kommer, når

det igen er på tide at finde golfkøllerne frem. Det gibber i én, og en rastløs længsel efter at kunne

komme ud på banen spreder sig gennem kroppen. Snart vil driveren få bolden til at flyve som et projektil gennem luften

over en velfriseret fairway.



Golfmässan i Malmö bliver i weekenden 2.-4. april mødestedet for Øresundsregionens

130.000 aktive golfspillere.



Udstillerne vil præsentere en velafvejet blanding af det sidste nye inden for golfudstyr

og beklædning, aktuelle fjerne og regionale golfrejsemål samt nyttig information om golfaktiviteter og Custom Fitting.

De besøgende kan teste, konkurrere og få en fin start på golfsæsonen.

Nyheder

Forårets forskellige

golfnyheder præsenteres på Golfmässan i Malmö. Pret à porter viser sin seneste off-course-kollektion,

mens PGA Tour og Cross fokuserer på golftøjet.



Blandt golftilbehøret præ-senteres flere nye, eldrevne

golfvogne, praktisk beskyttelse til golfkøller samt scorekort-holdere.



Wilsons Deep Red II Maxx Driver og Pings G2-køller

er nogle af de mange køllenyheder, som er med på messen. Her introduceres også det fleksible MAC Quick-Fit og Thomas

Bjørns nye driver, MAC Powersphere, der er først med et specielt køllehoved, som sender vibrationerne tilbage

ind i bolden. Mizunos Custom Fitting-bus er med i messehallen for at give den besøgende mulighed for at skræddersy sine

egne køller.

Verdenspremierer

Der bliver tale om verdenspremiere for golftræningsredskabet Golf Swing Pilot,

som vises på Golfmässan i Malmö af opfinderen Tommy de Caprétz fra Höllviken i Skåne.



Ved

hjælp af et målesystem kan køllens hastighed optimeres, når den rammer bolden. Verdenspremiere for publikum

bliver der også tale om for Putting Guide, der for nylig blev testet af Annika Sörenstam og Tiger Woods.



Nu får

messegæsterne chancen for at teste den på messens putting green.



Golfmässan i Malmö tilbyder flere seminarer

i topklasse. Elitesportsmanden Henrik Dagård taler på to seminarer om det gavnlige i styrketræning for golfspillere.





Tim Carroll fortæller om forskellige teknikker, som får kroppen og hovedet til at samarbejde, og om hvordan golfspilleren

kan lukke eventuel stress og anden ydre påvirkning ude, som kan forstyrre spillet.



PGA Sveriges adm.dir., Mikael Sorling,

informerer om udviklingen af baneprojektet PGA National i Bara, og Claes Grönberg, adm.dir. hos SGT, fortæller, hvad man

bør tage hensyn til, når golfbanen skal forberedes op til større konkurrencer som SGT i Telia Tour.



Træner

for det svenske landshold, Gunnar Mueller, taler om, at golf som sport egner sig godt til mennesker med forskellige former for handicap.

Konkurrencer



Golfmässan i Malmö har alle mulighed for at konkurrere. Et indendørs 9-hulsspil, hvor deltageren slår drives

i en simulator, 20-meters pitch til green, 10-meters chip til målkurv og til sidst tre huller til putting.



Konkurrencen

finder sted alle messedage. De bedste hver dag klarer 2cuttet2 og spiller finale søndag eftermiddag. Q-Scramble indendørsfinale finder

sted lørdag formiddag. Long Driving Competition, som dagligt bliver gennemført i simulator med daglige kvalifikationer,

har også finale om søndagen. Til Solheim Cup spillede tæt ved 1.000 besøgende om finalepladserne i Skåne

Putten. Nu mødes finalisterne på Golfmässan i Malmö. Skåne Putten arrangeres i samarbejde med Position

Skåne og Skånes golfklubber.



Golfmässan i Malmö arrangeres af MalmöMässan og Q Golf Events i

samarbejde med Skånes Golfforbund og PGA Sverige.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen