Berlingske Business

Fransk bestseller i ny udgave

Peugeot arbejder målrettet mod at opnå så lav en CO2-emisson som muligt.
Foto: Peugeot

Peugeot lancerer ny version af 207'eren. Fokus ligger på Co2-udslip og 207'eren bliver blandt de få i klassen, der kommer under 100 gram Co2 pr kilometer.

Peugeot 207 er efterhånden solgt i over 1,4 mio. eksemplarer og den gamle 206'er fås stadig i en opdateret version. Men Peugeot stopper ikke her.

Allerede ved udgangen af dette år kommer en frisk aftapning af 207'eren. Som hatchback og SW kommer bilen til efteråret, mens den nye 207 CC kommer til foråret.
Med den nye 207 tager Peugeot design, komfort og miljøbevidsthed et skridt videre. Fronten er nydesignet med et blødere look, der understreges af flere indfarvede detaljer. Som et nyt designelement er fronten bl.a. udstyret med to firkantede ²køleindtag² i siderne, der får den til at synes bredere.

Bagtil er den nye 207 i hatchback og CC udgaverne udstyret med helt nye hi-tech baglygter med LED dioder.

Mere komfort

Instrumentpanelet har fået ny og mere ergonomisk aircondition/klimaanlæg instrumentering, der er lettere at betjene. Ligesom 308 er den nye 207 udstyret med såkaldt komfortblinker, som ved et let tryk blinker tre gange, og som noget nyt er der kommet gearskift indikator på alle Euro 5 motorer.

Denne feature er ikke blot med til at fremme komforten og bekvemmeligheden for føreren ­ den bidrager i høj grad til en mere miljøvenlig kørestil, skriver Peugeot. Ved at indikere den mest optimale gearing sikres det lavest mulige brændstofforbrug og den lavest mulige CO2-udledning. Gearskift indikatoren ses på displayet med kilometertælleren og er visualiseret af en pil, der indikerer det optimale tidspunkt for gearskifte. Pilen er synlig, indtil føreren har fulgt indikatorens anvisninger og har skiftet gear.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen