Berlingske Business
15:52Bombardier-aktien buldrer afsted efter overraskende samarbejde

Fans smadrer sparegrisen: »Den støvle er symbolet på at lykkes i sidste øjeblik«

Støvlen
Støvle og certiofakt der er ved at blive pakket ud. Foto:

Han kalder det kunst. Chelsea fanen Lars Bech havde ikke noget valg, da han opdagede, at Didier Drogbas fodboldstøvle fra Champions League finalen var sat til salg. Han måtte bare have den. Lars Bech er dermed én blandt mange fans, der bruger store summer på udstyr fra heltene.

»Min kone synes, at den er det grimmeste, hun har set, men jeg måtte bare have den.«

Lars Bech taler passioneret om øjeblikket, hvor kassen, der var på størrelse med et mindre køleskab, ankom til hans kontor i sidste uge. Han fik åndedrætsbesvær og måtte tage et skridt tilbage. Han græd. Han gruer for at logge på netbank. Han har brugt omkring 5.000 kroner plus fragt på den certificerede støvle.

»I den kasse ligger hele mit livs frustrationer. Den støvle er symbolet på at lykkes i sidste øjeblik. Chelsea er færdige i den kamp, de er spillet ud af stadion af et Bayern München hold på hjemmebane. Og så klarer de den til sidst. Kampen går i straffesparkskonkurrence, og Drogba afgør det med sidste spark,« siger Lars Bech, der er fotograf, når ikke han følger Chelsea.

Søvndals Rover sat til salg

Lars Bech har tatoveret klokkeslættet 87:52, hvor selvsamme Didier Drogba i selvsamme kamp stiger til vejrs og header Chelsea på 1-1. Og for Lars Bech er det ikke uvant at lykkes i sidste øjeblik, det er et levekår, og det afspejles af støvlen.

»Spørg min skolelærer, hvordan jeg afleverede opgaver, hun vil sige i sidste øjeblik. Spørg min redaktør, hvornår jeg afleverede mine projekter, han vil sige i sidste øjeblik. Den støvle er symbolet på, at det nok skal lykkes til sidst,« siger Lars Bech.

Han forklarer videre, at det ikke er den støvle, Drogba havde på under kampen, men den reservestøvle han havde med til kampen. Kampstøvlen er på museum.

»Jeg købte støvlen i en rus af glæde og lykke,« forklarer Lars Bech.

Basketkort forventes at gå for over en million dollars

En onlineauktion forventer at sælge et signeret basketkort med stjernen Lebron James fra hans første tid i NBA for over en million dollars. Og kortet er ikke engang et synderligt gammelt et af slagsen, det er fra 2003. Men det handler om, hvad eller nærmere hvem der er på kortet. Kortet er et unikt, signeret samlerobjekt, prydet af superstjernen og basketikonet Lebron James i hans første sæson i ligaen. Auktionshuset forventer, at kortet bliver solgt for i omegnen af 1,3 millioner kroner, og selvom auktionen først lukker den 1/10, er det indeværende bud allerede omkring det halve.

Artiklen fortsætter under billedet
FA
Arkivfoto. Foto : John Sibley

Og selvom det er et dyrt kort, er det langt fra det dyreste sportsmemorabilia, der er blevet solgt på auktioner.

Artiklen fortsætter under billedet
ALi
Arkivfoto. Foto : PIGISTE

FA-cup pokalen blev i 2005 solgt for omkring seks millioner danske kroner. Trofæet, der blev solgt, er blevet uddelt til vinderne af turneringen i årene mellem 1896 og 1910. Den blev købt af en anonym telefonbyder.

Artiklen fortsætter under billedet
RUTH
Babe Ruth (til venstre) hilser på holdkammerat Joe DiMaggio (højre). Billede er fra 1936. Foto : - -

Muhammad Alis boksehandsker, som han bar i en kamp i 1965 mod Floyd Patterson blev solgt for omkring 6,5 millioner kroner. Hans handsker fra de mere legendariske kampe er endnu ikke sat til salg.

En af baseball legenden Babe Ruths trøjer er det dyreste sports memorabilia, der nogensinde er solgt. I 2012 blev en trøje, som Babe Ruth havde båret tilbage i 1920 solgt for et svimlende beløb i omegnen af 20 millioner kroner.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen