Berlingske Business

Drømmevine

Direktør Malene Smith-Hertz bød velkommen med et glas Dom Perignon og viste ind i "paradiset", hvor Kjær

& Sommerfeldt har en stor samling af gamle top-vine. Der er en god historie knyttet til de fleste af dem. Vi fik nogle af dem.


I

smagelokalet blev de seks drømmevine åbnet og skænket, mens vi så på det.


Vi regnede lidt på,

hvor meget vi skulle smage for. Et godt bud var omkring 20.000 kroner.


Mouton Rothschild og Petrus begge i 1995 årgangen

var de første. Mouton''en ren og enkel. Den gjorde ikke så megen væsen ud af sig.


Langsomt, men insisterende

dukkede eftersmagen op, for ligesom lidt bebrejdende at markere, at vi havde vækket vinen alt for tidligt.


Petrus''en havde

mere umiddelbar guf at tygge på, men havde på nuværende tidspunkt svært ved at leve op til forventningerne.

Man kunne let komme til at tænke på "kejserens nye klæder".


Både Opus One, Almaviva og Brunello''en

imponerede med alt det, som man gerne vil finde i store vine.


Foruden en umiddelbar velsmag havde man også fornemmelsen

af mange "lag" som hele tiden blev afdækket i smagsforløbet.


Quinta do Novals legendariske "Nacional"

fra 1962 sluttede af.


Den var i allerfineste form og en meget stor portoplevelse, som gør det umuligt at drikke almindelig

port i fremtiden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen