Berlingske Business

Det overbeviste mig...

Forsiden af dette vintillæg slår nogle helt andre takter an end det, man almindeligvis præsenteres for i vinsammenhæng.

Men det illustrerer på bedste måde temaet "den nye vinverden", som vi koncentrerer os om denne gang.



Her

møder vi producenter, som ikke er tynget af gamle traditioner eller en tung lovgivning, som begrænser nytænkning.





De ser vinen i den store sammenhæng. Som en del af en livsstil. Det skal være ren fornøjelse og ikke noget

mystisk og besværligt, som kun er for de få.



Jeg blev selv for mange år siden overbevist om, at den nye vinverden

havde en naturlig placering i mit vinliv. Jeg kunne lide den afslappede stemning. Som fx hos californiske Wente, der kombinerer

de gode vine, supergastronomi og koncerter i vinmarken.



De gange, jeg har siddet under stjernerne og den mørke himmel

med et glas i hånden og nydt underholdninger, mindes jeg med stor glæde. Det er det, vinen er skabt til. Indtil da havde

min klassiske vinopdragelse fået mig til at tro, at vin var til for at blive vurderet nøgternt i et smagelokale tirsdag

formiddag.



Tolv andre danske vinfolk er i anledning af temanummeret blevet spurgt om, hvad det var, "der overbeviste dem".

Som man vil se, er selv de mest francofile hoppet med på den nye bølge, uden at de dog svigter de gode vine fra den

gamle vinverden.



Der er en lille aktuel introduktion til hver af de betydningsfulde nye vinlande. Vi fremhæver hvert lands

signatur- drue og anbefaler nogle særdeles gode, aktuelle køb, så man kan starte rigtigt på selvstudiet.



Midteropslaget

- lige til at tage ud og hænge op - viser de vigtigste vindistrikter i Californien, de vigtigste druesorter og de sidste syv årgangsbedømmelser.



Og

selvfølgelig har vi også en lille konkurrence. Den heldige og dygtige vinder vil få 300 flasker californisk vin

fra Gallo - verdens mest præmierede vineri.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen