Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Designer er vild med gamle biler

Sofia Wulff med sin røde VW Karmann Ghia
Foto: Michael Altschul / visuelmedie.dk

Designeren Sofia Wulff har et svagt punkt, når det gælder gamle biler. Hun kunne ikke drømme om at købe en ny bil.

Nye biler ligner hinanden alt for meget. Det er forklaringen på, at designeren Sofia Wulff de seneste 20 år har kørt i gamle biler. Hun kan ganske enkelt ikke forlige sig med tanken om at køre rundt i en moderne bil.

Sofia Wulff er uddannet designer inden for beklædning, men har de senere år mest arbejdet som selvstændig med at brande og profilere en række danske virksomheder.

Inden da var hun i en årrække ansat hos Disney som produktudvikler, og hun har også en fortid som designer for InWear, der dengang havde succes med mærket, Radio.

Hvordan vil du beskrive dit forhold til automobiler?

- Jeg har faktisk ikke rigtig noget forhold til nye biler. For mig er nye biler bare et transportmiddel fra A til B. Nye biler ligner alle hinanden! Jeg elsker biler fra 60'erne og 70'erne, de har stil og godt design.

Hvor ofte skifter du bil?

- Min første bil arvede jeg fra min far, da jeg var 21 år. Det var en Volkswagen fra 1964, og den var helt original. Jeg kørte den i ti år, så kunne den ikke mere. Derefter købte jeg en Volkswagen fra 1970. Den har jeg haft, indtil jeg for omkring to år siden faldt for min nuværende Karmann Ghia.

Hvorfor lige en Karmann Ghia?

- Den er superflot, og der er ikke så mange af dem. Min er fra USA og har kun kørt i sunny Californien. Den har været ejet af den samme familie altid, og jeg hentede den selv i Tyskland hos sønnen af familien.

Hvad er det bedste ved din nuværende bil?

- Min Karmann Ghia er et flot eksemplar uden rust, og så er den rød og starter hver gang. Og den er så simpel, at jeg selv kan fikse en hel del ved den.

Hvad er det dårligste ved din nuværende bil?

- Jeg ved ikke, om der er noget dårligt ved den. Men det er jo en gammel bil, så der er altid småting, der skal laves ved den.

Hvad er den bedste bil, du har ejet?

- Det er helt klart min røde Karmann Ghia.

Hvilken veteranbil drømmer du om?

- Den jeg har, derfor har jeg købt den!

Har du fået mange bøder?

- Ikke mange, men jeg har da fået et par fartbøder.

Hvilken unode i trafikken er den værste?

- Stressede mennesker, som bare skal hurtigt frem, lige meget hvad. Deres adfærd i trafikken er ofte farlig.

Hvis du lytter til musik i bilen, hvilken slags er så din favorit?

- Jeg lytter til al slags musik. Min datter på fire år elsker Mamma Mia The Movie Soundtrack, så den skråler vi højt til, når vi er ude og køre.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen