Berlingske Business

Cork Free Zone i New Zealand

George Fistonich, ejer af Villa Maria Estate, New Zealands største vinhus, har meddelt, at fra og med årgang 2004 (som

ligger i kælderen) er hans firma at betragte som en totalt kork-fri zone. Al hans vin, og meget af det er i flere hundrede kroner

klassen, vil blive udstyret med skruekapsler. Det gælder også Villa Maria''s top-rødvine.



Fistonich har meddelt

sine kunder, at det er skruekapsel eller ingenting. Begrundelsen er, at Villa Maria''s produkter gennem de sidste tre år har haft

forrygende succes på alle vigtige eksportmarkeder, og den udvikling ønsker man ikke skal ødelægges af dårlige

propper og slappe vine. Med skruekapsel holder vinene sig simpelthen friskere og i bedre vigør.



Villa Maria''s engelske

importør, Patrick McGrath, Master of Wine, siger: - Tidligere var det svært at få forbrugernes accept af skruekapslen.

Sådan er det ikke mere. De forstår godt budskabet. Selv på de meget traditionelle restauranter ser man flere og

flere skruekapselvine. Nogleln steder bliver de ligefrem fremhævet med garanti for deres kvalitet.



Den danske agent Vinens

Verden kan fortælle, at man har samme oplevelser og er blevet fint modtaget alle steder. Det store spørgsmål er,

hvordan vine med skruekapsler udvikler sig. Alle peger på, at det må tiden vise, men det er noget sludder, for kapslen

har været kendt og afprøvet gennem de sidste tre årtier. Mange af de store vinslotte har tappet et lille parti

af deres vin med kapsel for at vide, hvordan vinen teer sig. Kapsler lukker tæt, så ingen luft kan trænge ind.



Det

gør korkpropper også, og hvis de alligevel slipper lidt luft ind i flasken, er det af det onde. En vin udvikler sig med

den luft, der er i vinen, når den tappes.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen