Berlingske Business
17:41God weekend

Carlsberg og Audi bag Nordic Open

Nordic Open 2003, den første European Tour-turnering nogensinde på dansk grund -i Simon1s Golf Club - offentliggjorde

torsdag de to første af en række sponsorer, som skal få budgettet på 30 mill. kr. til at hænge sammen.



-

Vi har underskrevet aftaler med Carlsberg og Audi og ser meget frem til samarbejdet, udtaler adm. dir. Anders Sørensen, Danish

Golf Company.



Carlsberg og Audi får begge status som »Official Partner« til Nordic Open 2003. Begge selskaber

benytter allerede i dag golf som en platform for deres markedsføring, og fra alle sider er der tilfredshed med resultatet af

forhandlingerne.



Marketingdirektør i Carlsberg Danmark A/S, Ken H. Andersen: - Carlsberg er stolt af at være sponsor

for Nordic Open. Vi har i forvejen et stort engagement i den internationale golfverden, og det er os derfor en ekstra stor glæde,

at vi nu er med til at sørge for, at der kan præsenteres golf af høj international klasse i Danmark. Med den succes,

dansk golf har haft de senere år, er Nordic Open jo prikken over i''et. Det er flot, at man nu har en turnering, hvor vi på

dansk jord kan få lov at se stjernerne folde sig ud.



Hos Audi ser man sponsoratet som en naturlig udvikling i det i forvejen store

engagement i dansk golfsport. - Når så stor en begivenhed endelig kommer til Danmark, er vi glade for at være med

til at få det til at ske. Audi har bevidst valgt at fokusere på to hovedområder, når det gælder sponsorering

og events, nemlig køretekniske arrangementer og golf. Netop her har vi den erfaring og ekspertise, der gør, at vi kan

tilbyde vores kunder nogle relevante oplevelser og turneringer ud over det sædvanlige, udtaler Bente M. Kløvgaard, sponsor-

og eventansvarlig hos Audi.Både Carlsberg og Audi bidrager udover økonomisk også aktivt til at løfte selve afviklingen

af Nordic Open. Således vil Carlsbergs produkter være en del af den forplejningspakke, som de mange tusinde gæster

såvel som spillere, officials, marshalls og VIP1s kan opleve på banen. Og Audi fortsætter, som ved EU-topmødet,

med at stille en flåde af courtesy cars til rådighed for spillere, presse, staff og officials.



Det er en integreret

del af alle internationale sportsbegivenheder i dag, at der skal større sponsorater og gode tv-aftaler til, før økonomien hænger

sammen.



- Nordic Open ville aldrig kunne finde sted, hvis ikke det var for selskaber som eksempelvis Carlsberg og Audi. Vi har

derfor arbejdet målrettet på, at alle vores sponsorer får værdi for deres involvering, siger Anders Sørensen

og peger blandt andet på den tv-aftale, som Danish Golf Company har truffet med TV2.



Carlsbergs og Audi1s sponsorater løfter

dem op på øverste niveau i den sponsorstruktur, som Nordic Open arbejder med.Danish Golf Company vil inden for kort tid

offentliggøre andre partnere på niveau med Carlsberg og Audi.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen