Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Brug arbejdsdagen på golfbanen

Danske golfspillere venter med længsel på foråret, og dét betyder, at der allerede er grøde i mange

af golfklubberne, selvom mange baner først lukker op for deres sommergreens omkring 1. april. Speciel foretagesomhed synes

der at være i Copenhagen Golf Center i Vallensbæk, hvor en lang række nye initiativer har set dagens lys, siden

Vallensbæk Golfklub stoppede som lejer i centret på grund af økonomisk uenighed med forpagterne, Tim Card og Richard

Perthen.



Centrets nyeste tiltag hedder CGC-Erhverv, et nyudviklet produkt for erhvervsaktive golfere, der tilbydes firmamedlemsskaber

og dermed får eksponerings-og repræsentationsmuligheder, som kun golfmiljøet kan tilbyde.



- Man kan populært

sige, at en virksomhed kan sende sine chefer eller medarbejdere på arbejde på golfbanen ved at udnytte de tilbud, der

ligger indenfor firmamedlemskabets rammer. Det er jo i forvejen ikke nogen hemmelighed, at en del forretningsaftaler træffes

under eller efter en company day på golfbanen. Vi tror, at vi med vores koncept kan bidrage til at øge antallet af sådanne

aftaler - ved simpelthen at arrangere matcher, hvor vores firmamedlemmer selv kan bestemme, hvem de vil spille med blandt erhvervsklubbens

medlemmer, fortæller projektleder i CGC-Erhverv, Thomas Thejll.

Hjemmeside-profil

»MatchMaking« kalder man

dette vælg-selv-princip, der foreløbig gælder for tre matcher i erhvervsklubbens regi i 2004, matcher, der finder

sted på fredage i maj, juni og september - d.v.s. at arbejdsugen kan afsluttes med en arbejdsdag på golfbanen.



-

Man tilmelder sig Match-Making-matcherne på vores hjemmeside, og via tilmeldingslisten her finder man selv den eller de personer,

man gerne vil spille med, naturligvis efter først-til-mølle princippet, fortsætter Thomas Thejll, som er overbevist

om, at der ligger store fremtidsmuligheder i denne nyskabelse - som i øvrigt er hans egen opfindelse:



- Vi har fastsat

et maksimalt antallet medlemmer af CGC-Erhverv på 300, og selvom vi kun lige har startet markedsføringen, har interessen

allerede vist sig så stor, at erhvervsklubben ligner en succes fra starten. Alle medlemmer af CGC-Erhverv har egen profil på

hjemmesiden, således at det for hver eneste medlem er muligt - i kraft af et personligt password - kan klikke sig ind og finde

ud ad, hvad de øvrige medlemmer arbejder med, og parre sig med potentielle nye kunder i en MatchMaking-match.



Udover de

tre MatchMaking-matcher - der har et maksimalt felt på 80 spillere - afvikler CGC-Erhverv også en åbnings- og en

afslutningmatch, hvor spillerne også kommer hinanden ved, idet disse matcher spilles som Texas Scramble. Samtlige fem matcher

efterfølges i øvrigt af spisning og underholdning.



En række fordele indgår i et medlemsskab af erhvervsklubben,

fordele, der kan benyttes af forskellige personer indenfor samme firma, og som primært skyldes en række sponsorer.



Thomas

Thejll: - Vi har arbejdet ekstra meget med dette koncept, inden vi lancerede dét - fordi noget lignende ikke er set før

i Danmark. Til detaljerne hører f.eks., at erhvervsklubbens medlemmer kan benytte deres bærbare pc1er i restauranten

og på terrassen via et kortsystem og opkobling til det trådløse bredbånd. Dermed sørger vi for, at

arbejdsdagen både kan begyndes og sluttes på golfbanen - før og efter runden med en nuværende eller en kommende

kunde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen