Berlingske Business
17:42

Bestilte Primera efter at have set et foto

Driftsikkerheden er vigtigst. Derefter kommer designet af bilen. Sådan gør 58 årige Torben Vogter sine overvejelser

omkring valget af ny bil op. Vi sidder lige nu i hans grønne Primera Acenta 1,8. Tælleren viser knap 4000 km og kabinen

har stadig den umiskendelige duft af ny bil.


- Jeg så et lille billede i en avis af den nye Primera for over et år siden.

Da sagde jeg til mig selv, at det skulle være min næste bil, fortæller Torben Vogter mens han med synlig tilfredshed

styrer Primera''en gennem det nordsjællandske landskab med kun en hånd på rattet.


Nissan Primeras instrumentbord

er bygget op omkring en stor farveskærm, der viser alle informationer omkring klimaanlæg, telefon og lydindstillinger

mm. Klokken er lidt over 10 om formiddagen men uret på skærmen viser 22.50! Det hænger sammen med, at Torben Vogter

godt nok er vild med Primeras avancerede funktioner, men ikke rigtig har fået sat sig dybere ind i betjeningen af den avcancerede

teknik.


- Det er vildt smart med den skærm, men lige nu nøjes jeg med at bruge de funktioner der ligger lige for.

Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har fået sat mig dybere ind i betjeningen.


Dermed hentyder han til, at

han de seneste måneder har haft lynene travlt med at passe to Søstrene Grene forretninger i Lynby og Hillerød.









Store

forventninger

Torben Vogter tilbringer hvert år omkring 30-40.000 km bag rattet i sin bil.


Foruden erhvervskørsel

inkludere de mange kilometer typiske to bilferier om året. En i sommerferien og en vinterferie.


Den forrige bil var en

Nissan Almera, som i løbet af fem år rullede over 200.000 km uden en eneste fejl eller nedbrud. Tidligere har Vogter

haft to Nissan Sunny''er så loyaliteten overfor mærket går mange år tilbage.


- Mine forventninger til

den nye Primera er derfor store og jeg regner med at ville beholde den i 4-5 år. Jeg har valgt en mellemmodel med 1,8-liters motor.

Den tror jeg vil opfylde mit behov og jeg kan da allerede mærke, at Primera''en ligger bedre på vejen end den gamle Almera.

Den er tungere og sæderne er rigtig gode. Og så virker den så solid i kabinen. Der er intet der knirker og bilen

er meget støjsvag, beretter Torben.


Igen og igen vender han tilbage til bilens design som en meget vigtig faktor i valget

af firmabil.


- Det er vigtigt at en bil har et godt grunddesign. Formen skal være iorden fra starten og det hjælper

ikke at bygge videre med spoilere og diverse pyntegenstande. På spørgsmålet om, hvorfor han med så stort

et kørselsbehov ikke har valgt en diesel, kommer svaret lidt henholdende. Af gammel vane ligge det dybt på rygmarven

at diesel støjer og egentligt kun er til til dem der kører virkelig mange kilometer hvert år.


- Men til gengæld

overvejede jeg seriøst om jeg skulle vælge en Primera med ''''DAF-gear''''. Men skulle min Primera havede været med

dette trinløse automatgear skulle jeg have ventet flere måneder og det ville jeg ikke. I valget af firmabil lægger

butiksindehaveren også stor vægt på forhandleren. Torben Vogter siger:


Forhandleren er ekstrem vigtigt. Når

man har fået en god behandling på værkstedet og ikke skal ''''begynde forfra hver gang'''' så holder man sig til den

forhandler. Også selv om han ligger langt væk, understreger Vogter, der bor i Espergærde nord for København

men alligevel holder fast i Nissan i Bellahøj.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen