Berlingske Business

Anderledes køleboks til bilen

Gennem de senere år er der også dukket versioner frem, der direkte kan tilsluttes husets stikkontakt uden omformer og

på den måde fungere som et ekstra sommerkøleskab.


Teknikken bag køleboksene er princippet om termoelektronik.

Hvis en jævnstrøm ledes gennem forskellige metaller opstår der kulde og varme på samlingspunktet. Ved hjælp

af varmevekslere og ventilatorer øges denne køle- eller varmeeffekt, der er kraftig nok til mindre bokse. De bedste kølebokse,

der arbejder ud fra det termoelektriske princip kan køle ned til 30 grader under rumtemperaturen. Har man brug for endnu mere

køling er næste trin at investere i en kompressorboks, men så stiger både vægt og pris også betydeligt.


Seneste

nyhed udi transportable kølebokse er Fridgemaster, der er designet i retro look. Det ligner ganske enkelt et gammel køleskab

fra 1950''erne.


Det lille køleskab benytter termoellektrisk teknik og kan køle maksimalt 20 grader under den omkringliggende

temperatur. Det betyder, at skabet kan holder 5 grader selv om temperaturen i bagagerummet er 25 grader.


Designet af skabet betyder,

at det fint kan bruges til messer eller andre udstillinger, hvor man lige har brug for at kunne køle lidt drikkevarer idet

skabet kan tilsluttes 230 V.


Fridgemaster rummer enten 5 eller 15 liter. Skabet der rummer 15 liter vejer 5,9 kg og koster 1099

kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen