Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

»Historien er jo mig. I am Ilse«

Billede
Ilse Jacobsen på Hornbæk strand med flere af hendes gummistøvler. (Arkivfoto: Nikolai Linares)

Ilse Jacobsen fortæller sin egen og Hornbæks historie via gummistøvler, kjoler, solcreme og kurbad. God kemi er afgørende for valg af nye forretnings-partnere.

Når der står Ilse Jacobsen på et produkt, er det en del af fortællingen om den 55-årige Ilse Jacobsen og hjembyen Hornbæk med sin idylliske lille havn, skov og strand.

Det gælder både de velkendte gummistøvler, men også resten af forretningen, der omfatter tøj, blomster, spa- og skønhedsprodukter, kurbad og restaurant. Alt i høj kvalitet og med Ilses livsstil og Hornbæk som omdrejningspunkt.

»Produktserien med solcreme indeholder dansk tang og passer jo godt med Hornbæk. Kurbad er lige mig, og der kan jeg bruge mine egne produkter, og min egen restaurant passer ind, for jeg elsker at lave mad. Hver gang jeg bygger noget på, så hører det under mig og min historie,« siger Ilse Jacobsen og fortsætter:

»Det er vigtigt for mig, at mit DNA er til stede, og at det bliver fulgt, fordi jeg har en historie at fortælle. Og historien er jo mig. I am Ilse. Det er derfor, at mit logo er Ilse Jacobsen Hornbæk.«

Hun er selv involveret i det meste af forretningen og betegner det som at have fem fuldtidsjob. Fortællingen om Ilse Jacobsen skal nu udbredes endnu mere ved at ekspandere de næste år, efter hun har ladet investeringsselskabet Voluntas med erhvervsmændene Morten Albæk og Jan Bech Andersen i spidsen købe 15 pct. af virksomheden.

Ilse Jacobsen havde ikke forestillet sig at lukke andre ind, men i Morten Albæk ser hun en stor kapacitet, og hvad der for hende er vigtigst af alt i valget af samarbejdspartnere; en god kemi.

Familievirksomhed

Familien er vigtig og holder sammen.

Søsteren er ansvarlig for den daglige drift af kurbadet. Broderen sidder i IT-afdelingen. Faderen er pensionist, men fejer og hjælper lidt foran butikkerne og skælder personalet ud, hvis de har glemt at lukke vinduet aftenen før.

Moderen skimmer regnskaber fra butikkerne igennem, inden de blev afleveret i bogholderiet. Manden, Jesper, er adm. direktør i virksomheden, og datteren Natasha er medejer af blomsterbutikken.

Ilse Jacobsen blev mere kendt i offentligheden, da hun deltog i TV-programmet Løvens Hule, hvor hun og fire andre succesfulde erhvervsfolk (løverne) skal udvælge iværksætterideer og investere i dem. I dag er hun glad for deltagelsen og sine »små løveinvesteringer«, som hun kalder dem, men i første omgang afviste hun at deltage. Hun var bange for at skulle fremstilles som en dum skiderik for åben skærm. Skrap kan hun godt være, men det skal ikke være dikteret. Ilse Jacobsen vil være sig selv.

Deltagelsen har ført til andre spændende opgaver, såsom foredrag med de andre løver. Og så er hun kommet med i bestyrelsen i Vækstfonden, hvilket hun er meget stolt af.

Her er det perfekte pitch 3: Peter Mühlmann thumb

Siden 1998 har leddegigt været en stor plage for Ilse Jacobsen. Hun beskriver det som et helvede, hvor hun den ene dag kan gå på krykker, den anden sidder i rullestol og den tredje slet ikke kan rejse sig. Det seneste år har biomedicin dog hjulpet gevaldigt, og ellers har hendes måde at tackle det på været at optage hjernen med arbejdsopgaver for derved at abstrahere fra smerterne.

Hun slapper af med hunden i en god liggestol og hende selv i en anden. Og så henter hun ny energi på ferier til særligt Sardinien og Maldiverne, hvor hun finder naturen, de smukke strande, de søde mennesker og maden fantastisk.

Designers Nest Designers Nest

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen