Berlingske Business

Hver fjerde ung er uden ulykkesforsikring

ulykke615x339.jpg

En ud af fire unge har ikke en ulykkesforsikring, mens hver femte har undladt at tegne en indboforsikring. Og det kan i sidste ende blive dyrt for den enkelte.

En fjerdel af unge danskere mellem 18 og 28 år har ingen ulykkesforsikring, viser en undersøgelse foretaget for TrygVesta. Og det er ikke kun ulykkesforsikringen, der vælges fra, da 20 procent af de unge ikke har en indboforsikring.

Ifølge undersøgelsen skyldes manglen ikke, at unge ikke er bevidste om forsikringernes vigtighed. 9 ud af 10 af de danske unge svarer således, at det er vigtigt eller meget vigtigt at være godt forsikret. Men forklaringen kan være, at en tredjedel af de unge forbinder forsikring med noget kompliceret og uigennemskueligt.

Koncerndirektør i TrygVesta Jens Stener påpeger, at uden indboforsikring har man for eksempel ingen ansvarsforsikring.

"Hvis skaden sker, kan det få meget vidtrækkende økonomiske konsekvenser for den unge - ikke bare her og nu, men langt ind i fremtiden. Og når de unge samtidig giver udtryk for, at forsikringer er komplicerede, må vi ændre på dette," siger han i en kommentar til undersøgelsen.

TrygVesta kommer nu med en ny forsikring, som sikrer, at den unge får dækket alle basisbehov i en samlet forsikringsløsning. Undersøgelsen er lavet blandt 2000 18-28-årige i hele Norden - heraf 500 i Danmark.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen