Berlingske Business

Forsikringer er steget mest

bilulykke_artikel_1.jpg
Foto:

Priserne på varer er generelt steget med 20 procent siden 2000 - men forsikringspræmierne er steget med 50 procent.

Mens priserne på varer generelt er steget med 20 procent siden 2000, er priserne på forsikring steget mere end dobbelt så meget - helt præcist 50 procent. Det skriver Jyllands-Posten.

Det er især forsikringer på biler, der har måttet holde for. Det er blevet 70 procent dyrere at forsikre sin bil siden 2000.

Ifølge FDM er en vigtig del af årsagen at forsikringsselskaberne har benyttet lejligheden til at skrue voldsomt op for priserne på bilforsikringer til gavn for egen indtjening.

- Der har været år, hvor præmieindtægterne steg, samtidig med at udgiften til erstatning faldt, siger juridisk direktør i FDM Per Alkestrup til Jyllands-Posten.  

De store selskaber og en forsikringsanalytiker, som avisen har talt med, forventer oven i købet mindre priskonkurrence den kommende tid. Med andre ord stiger priserne igen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen