Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Storbritannien overser økonomisk usikkerhed for vodka og Nike

BRITAIN-EU/
Arkivfoto. Briterne foretrækker vodka og tøj fra Nike og har endnu ikke opdaget, at brexit kan gøre deres vaner dyrere. Foto:

Briterne foretrækker vodka og tøj fra Nike og har endnu ikke opdaget, at brexit kan gøre deres vaner dyrere.

Det viser en ny forbrugsundersøgelse fra HSBC, skriver avisen the Guardian.

HSBC har adspurgt 2000 forbrugere, der er mundede ud i rapporten Anatomy of the Consumer. Den konkluderer blandt andet, at briterne er »upåvirket af den nuværende usikkerhed« i økonomien, hvor relativt få er bange for at miste job og penge i deres bolig.

Dog er briterne glade for mærkevarer. Blandt de mest populære produkter ligger vodka, Nike, Costa Coffee og Tesco i toppen blandt sine respektive konkurrenter. Derudover vil flertallet ikke overgive sig til deleøkonomi, og vil eksempelvis hellere leje et hotelværelse end en bolig på Airbnb.

Mest overraskende i gangene hos HSBC er svarene på brexits indflydelse på økonomien. Rapporten afslører, at briterne ikke har set forbindelsen mellem brexit og stigende leveomkostninger.

»Vi finder det interessant, da de to (brexit og inflation, red.) i vores optik er forbundet. Leveomkostningerne vil stige, hvilket blot er ét udfald af brexit«, siger en analytiker fra HSBC til the Guardian.

BELGIUM EU COMMISSION COMPETITION CASE GOOGLE

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen