Berlingske Business

Storbritannien overser økonomisk usikkerhed for vodka og Nike

BRITAIN-EU/
Arkivfoto. Briterne foretrækker vodka og tøj fra Nike og har endnu ikke opdaget, at brexit kan gøre deres vaner dyrere. Foto:

Briterne foretrækker vodka og tøj fra Nike og har endnu ikke opdaget, at brexit kan gøre deres vaner dyrere.

Det viser en ny forbrugsundersøgelse fra HSBC, skriver avisen the Guardian.

HSBC har adspurgt 2000 forbrugere, der er mundede ud i rapporten Anatomy of the Consumer. Den konkluderer blandt andet, at briterne er »upåvirket af den nuværende usikkerhed« i økonomien, hvor relativt få er bange for at miste job og penge i deres bolig.

Dog er briterne glade for mærkevarer. Blandt de mest populære produkter ligger vodka, Nike, Costa Coffee og Tesco i toppen blandt sine respektive konkurrenter. Derudover vil flertallet ikke overgive sig til deleøkonomi, og vil eksempelvis hellere leje et hotelværelse end en bolig på Airbnb.

Mest overraskende i gangene hos HSBC er svarene på brexits indflydelse på økonomien. Rapporten afslører, at briterne ikke har set forbindelsen mellem brexit og stigende leveomkostninger.

»Vi finder det interessant, da de to (brexit og inflation, red.) i vores optik er forbundet. Leveomkostningerne vil stige, hvilket blot er ét udfald af brexit«, siger en analytiker fra HSBC til the Guardian.

BELGIUM EU COMMISSION COMPETITION CASE GOOGLE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen