Berlingske Business

Sophie Løhde mister central medarbejder til Dansk Industri

Aaa
Foto:

Manden, der stod i spidsen for at føre sammenhængsreformen ud i livet, skal være digital direktør i DI.

Dansk Industri har hevet en stor kapacitet i hus til at stå i spidsen for en ny digitaliseringsindsats.

Erhvervsorganisationen har været på rov i Finansministeriet, hvor man har kapret Lars Frelle-Petersens underskrift.

Afdelingschefen har siden sidste sommer arbejdet under innovationsminister Sophie Løhde (V) og været ansvarlig for at få sammenhængsreformen for den offentlige sektor til at glide.

Det arbejde stopper 1. marts, hvor han i stedet bliver digital direktør i Dansk Industri.

Her skal han stå i spidsen for branchefællesskabet DI Digital, ligesom han får ansvaret for en ny digitaliseringspolitisk enhed. Han bliver også medlem af direktionen.

»Lars Frelle-Petersen er en af de mest kompetente og erfarne ledere i Danmark inden for digitaliseringsområdet, så han er den helt rigtige at sætte i spidsen for det arbejde i DI,« siger Karsten Dybvad, der er administrerende direktør i Dansk Industri.

Lars Frelle-Petersen var fra 2012 til 2017 direktør i Digitaliseringsstyrelsen. Han har tidligere også været ansat i blandt andet Økonomistyrelsen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen