Berlingske Business

Billund får endnu en Lego-attraktion til byen

kultur
Set fra luften ligner LEGO House for alvor en bygning konstrueret af LEGO-klodser.

Billund har fået endnu en attraktion med fokus på det verdensberømte legetøjsmærke Lego. Husets direktør mener, at der er plads til nye Lego-tilbud i byen.

Det kan nemt tage en hel dag at nå igennem de mange tilbud, der frister børn og barnlige sjæle til at valfarte mod Billund og forlystelsesparken Legoland.

Alligevel vurderer legetøjsproducenten Lego, at der er plads til endnu flere Lego-tilbud i byen.

Det nye Lego House, som legetøjsproducenten kalder et oplevelseshus, er endnu en attraktion i Billund med fuldt fokus på de verdenskendte klodser.

Torsdag 28. september slår huset dørene op.

Med Lego House får de berømte klodser en museumsoplevelse, som tidligere har været forbeholdt de få, forklarer Jesper Vilstrup, som er administrerende direktør for Lego House.

»Koncernen har i forvejen det, vi kalder 'Lego Idé Huset' - et internt Lego-museum, der tager de besøgende helt tilbage til virksomhedens grundlæggelse i 1932. Den oplevelse bliver nu tilgængelig for alle.«

»Derudover byder Lego House på en række sjove oplevelser baseret på Lego-klodsen, hvor man kan slippe sin kreativitet løs,« siger Jens Vilstrup.

DENMARK LEGO

Lego House er ikke blevet en del af Legoland (der er ejet af den britiske koncern Merlin Entertainments, red.), men er i stedet opført i Billunds bymidte.

Jesper Vilstrup afviser, at Lego House og Legoland skal konkurrere om de samme kunder. Lego House skal derimod komplimentere de tilbud, gæsterne får i Legoland, siger han.

»Vores ønske er ikke, at tilrejsende gæster og lokale Billund-beboere skal fravælge Legoland og tage i Lego House i stedet for.«

»Tværtimod supplerer Lego House og Legoland hinanden og giver gæsterne mulighed for at tilbringe flere dage blandt fantastiske Lego-oplevelser,« siger Jens Vilstrup.

Kronprinsparret deltager i den officielle åbning af Lego House, som får adresse på Ole Kirks Plads, der er opkaldt efter legetøjsproducentens grundlægger.

CHINA-ECONOMY-LEGO

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen