Berlingske Business

Virksomheders fremgang lover godt for kapitalfonde

Jyllands-Postens gennemgang af 20 af de største danske kapitalfondsejede virksomheder viser, at de har oplevet stor fremgang i 2014, og flere frasalg ventes i 2015.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Allerede nu ser flere investorer frem til solide afkast på en stor del af deres danske investeringer. Disse virksomheders store fremgang er hjulpet frem af bedre omsætning og en øget evne til at skære i omkostningerne.

- Vi har haft en fin udvikling i vores danske selskaber i 2014. Generelt ser vi gode muligheder for at investere herhjemme, og Danmark er stadig et vigtigt marked for os, udtaler Morten Hummelmose, der har ansvaret for EQT's danske investeringer.

Desuden har de danske virksomheder nydt godt af en bedring af den danske og globale økonomi. Det betyder, at virksomheder, der tidligere var i vanskeligheder, nu er på vej frem, og at flere salg kan komme på tale.

- Økonomien er i bedring, og samtidig ligger flere fonde inde med selskaber, der nu er så modne, at der vil være pres på at få dem solgt. Det vidner om, at vi sandsynligvis vil se en række exits i den kommende tid, vurderer Robert Spliid, der er ekspert i kapitalfonde ved Copenhagen Business School.

Ny kapitalfond i stort dansk opkøb - 1

11BUSGamle-Mursten_4.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen