Berlingske Business

Virksomheder er trætte af gebyrer

Gebyrer

Der er kommet for mange gebyrer, svarer en række virksomheder i en ny meningsmåling.

Mængden af gebyrer har taget overhånd, svarer en række virksomheder i en ny meningsmåling lavet af analysefirmaet Wilke for Jyllands-Posten.

Ud af 355 adspurgte virksomheder svarer 80 procent, at de af frygt for kundernes reaktion forsøger at undgå brugen af gebyrer. 38 procent svarer desuden »ja« til, at mængden af gebyrer har taget overhånd, hvorfor de slet ikke vil bruge gebyrer.

Halvdelen af virksomhederne vurderer samtidig i rundspørgen, at de i stigende grad selv bliver afkrævet gebyrer af enten samhandelspartnere eller af det offentlige.

I landbrugsorganisationen Landbrug & Fødevarer nævner direktør Søren Gade for eksempel, at slagterierne betaler gebyrer for at blive kontrolleret af de myndigheder, der er oprettet med det formål at kontrollere.

»Man snakker om lettelser nogle steder, men så får man bare med fuld hammer på gebyrer alle mulige andre steder,« siger han til avisen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen