Berlingske Business

Virksomheder dropper prognoser

Usikkerhed får virksomheder til at droppe at guide på deres forventninger til budgetter og indtjening i 2009.

Usikkerhed om ordreindgang, konjunkturer og forbrugsvaner får nu flere virksomheder til at droppe at guide på deres forventninger til budgetter og indtjening i 2009. Det fortæller Niels Granholm-Leth, aktieanalysechef i investeringsbanken SEB Enskilda, til dagbladet Børsen.

- I modsætning til samme tid sidste år, så har virksomhederne nu et kulsort syn på det kommende år, og de har meget vanskeligt ved at budgettere for 2009. Derfor hører vi fra en pæn del af virksomhederne, at de ikke vil give en regulær guidance i år, siger Niels Granholm-Leth.

SEB Enskilda var torsdag vært for et seminar om nordiske virksomheder med deltagelse af 90 virksomheder og mere end 400 investorer fra ind- og udland, og selvom interessen for nordiske selskaber stadig er stor, var det ikke de positive toner, der dominerede mødet.

- Det vi hører, er, at virksomhederne skærer ned på omkostningerne, og de sætter udviklingsprojekter på stand-by. De vil lige stoppe op og klappe hesten, så længe der er så stor usikkerhed både på markedet og i økonomien, siger Niels Granholm-Leth.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen