Berlingske Business

VIP-iværksættere i Nordvestjylland

Nordvestjysk Erhvervsråd går nu i offensiven for at styrke iværksætteriet i regionen. Målet er flere

nye vidensbaserede iværksættere med vækstpotentiale. Midlet er at give særligt udvalgte iværksættere

udvidet starthjælp - og hjælpen skal komme fra de etablerede virksomheder.



Problemet er nyklassisk. Etablerede industrivirksomheder

sender produktionen ud af landet, men samtidig kniber det med at skabe nye job til dem, der står tilbage. Det skal der rådes

bod på med det nye initiativ, der introducerer begrebet VIP-iværksættere.



Fælles for denne type iværksættere

er, ifølge erhvervsrådet, at deres forretningsidé er baseret på ny viden eller teknologi.



- Vi står

i vadestedet mellem det gamle industrisamfund og det nye vidensamfund. Derfor bliver vi nødt til at arbejde aktivt for at fremme tilblivelsen

af vidensbaserede arbejdspladser, siger direktør for Nordvestjysk Erhvervscenter Mette Vedel.



Hun glæder sig over,

at initiativet foreløbig er blevet positivt modtaget af nogle af områdets største virksomheder.



Det er planen,

at VIP-iværksætterne skal tilbydes en mentor fra en etableret virksomhed. Derfor er Erhvervscenteret nu gået på

jagt efter virksomheder, der vil lade en eller flere medarbejdere virke som mentor og rådgiver for en iværksætter.

Det kan også være virksomheder, som har få ledige kvadratmeter, som de vil leje billigt ud til en iværksætter.

jc

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen