Berlingske Business

Videnservice kræver forskning

Vidensintensive servicevirksomheder som f.eks. IT-rådgivere, PR-konsulenter og designere er blandt de mest innovative i dansk erhvervsliv.

Derfor er det for ensidigt, når regeringen vælger udelukkende at satse på højteknologiske områder,

som biotek, nanoteknologi og it, mener Dansk Handel & Service (DHS).



- De videnintensive servicevirksomheder er ikke bare

i stand til at innovere deres egne produkter og services, men indgår også som innovative sparringspartnere i forhold til

andre brancher. Derfor skal vi også fra samfundets side forske i hele værdikæden fra højteknologi over salg

og markedsføring til ledelse og rådgivning, fastslår chefkonsulent i DHS, Niels Hovmand.

PR kræver

forskning

Adm. direktør og partner Gert Träger fra PR-firmaet Butterflies pr & more Aps i Århus oplever, at hans

virksomhed har stort behov for at få del i forskningsresultateter på et højt niveau inden for kommunikation og markedsføring,

og advarer derfor imod at satse for snævert på højteknologi.



- Enhver branche har brug for at opbygge viden,

men der er stor forskel på, hvad der er viden fra branche til branche. Inden for kommunikationsverdenen sker der utrolig meget

inden for udviklingen af nye medier og måde at markedsføre sig på i øjeblikket, og meget af udviklingen sker

på de højere læreranstalter, især Handelshøjskolerne, siger Gert Träger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen