Berlingske Business

Videnservice kræver forskning

Vidensintensive servicevirksomheder som f.eks. IT-rådgivere, PR-konsulenter og designere er blandt de mest innovative i dansk erhvervsliv.

Derfor er det for ensidigt, når regeringen vælger udelukkende at satse på højteknologiske områder,

som biotek, nanoteknologi og it, mener Dansk Handel & Service (DHS).



- De videnintensive servicevirksomheder er ikke bare

i stand til at innovere deres egne produkter og services, men indgår også som innovative sparringspartnere i forhold til

andre brancher. Derfor skal vi også fra samfundets side forske i hele værdikæden fra højteknologi over salg

og markedsføring til ledelse og rådgivning, fastslår chefkonsulent i DHS, Niels Hovmand.

PR kræver

forskning

Adm. direktør og partner Gert Träger fra PR-firmaet Butterflies pr & more Aps i Århus oplever, at hans

virksomhed har stort behov for at få del i forskningsresultateter på et højt niveau inden for kommunikation og markedsføring,

og advarer derfor imod at satse for snævert på højteknologi.



- Enhver branche har brug for at opbygge viden,

men der er stor forskel på, hvad der er viden fra branche til branche. Inden for kommunikationsverdenen sker der utrolig meget

inden for udviklingen af nye medier og måde at markedsføre sig på i øjeblikket, og meget af udviklingen sker

på de højere læreranstalter, især Handelshøjskolerne, siger Gert Träger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen