Berlingske Business

Valuta: Rolige markeder efter mandagens eurostyrkelse

FILES-FRANCE2017-VOTE-MACRON
Arkivfoto. Foto:

Der er faldet ro over valutamarkederne tirsdag, hvor der pustes ud efter mandagens eurostyrkelse.

Mandagens styrkelse blev set som lettelse i markedet over udfaldet af første runde af det franske præsidentvalg, der faldt ud til fordel for den EU-venlige og centrumorienterede Emmanuel Macron.

Udsigten til, at Macron vinder anden runde er stor, og volatiliteten i valutamarkedet er faldet mærkbart, noterer Bloomberg News.

FRANCE-ELECTION/REACTION

Euro koster tirsdag eftermiddag 1,0877 dollar mod 1,0865 dollar mandag eftermiddag. Dollar koster samtidig 110,38 yen mod 109,90 yen mandag eftermiddag.

»Euro vil sandsynligvis vise sig modstandsdygtig i betragtning af de ringe chancer for, at Le Pen vinder anden runde af afstemningen i maj. Men det vil være svært at købe euro op til niveauer over 1,10 dollar,« vurderer markedsanalytiker Satoshi Okagawa fra Sumitomo Mitsui Banking Corporation i Singapore over for Reuters.

Euro

Investorernes fokus har nu skiftet retning og peger mod Den Europæiske Centralbanks møde senere på ugen, hvor banken måske vil se lysere på økonomien end hidtil. Flere venter dog først, at banken vil ændre attitude på det efterfølgende møde, hvor der fremlægges ny økonomisk prognose, og det fransk præsidentvalg er endeligt afgjort.

Mere eksotisk er den canadiske dollar fortsat svækket, efter at den amerikanske præsident Donald Trump øgede tolden på træ og dermed pillede ved handelsaftalerne de to lande imellem.

Der skal 1,3568 canadiske dollar til at købe en amerikansk en af slagsen tirsdag eftermiddag mod omkring 1,35 mandag aften og »kun« 1,3420 mandag middag.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen