Berlingske Business

Valuta: Dollar svækkes midt i største fremgang siden 2008

GLOBAL-MARKETS
Foto:

Den amerikanske dollar svækkes mandag, efter at den nåede et seksmåneders højdepunkt mod yen tidligt mandag morgen i Asien og var på vej mod den største styrkelse siden finanskrisen.

Svækkelsen skyldes ifølge Bloomberg, at antallet af dollarpositive investorer er begyndt at aftage.

De spekulative markedsdeltagere ikke er lige så optimistiske omkring dollar mere, og hedgefondene holder igen, fremgår det af Bloomberg News.

»Stigningen siden Trumps sejr var mere et sukkerchok, og der er risiko for, at dollar vil toppe snart,« siger cheføkonom Janu Chan fra St. George Bank i Sydney ifølge Bloomberg News.

Efter at Donald Trump løb med sejren ved det amerikanske præsidentvalg for godt to uger siden, har investorerne bakket op om troen på, at den kommende præsident vil iværksætte en ekspansiv finanspolitik og sætte gang i væksten.

FILES-US-EUROPE-BANKING-CRIME-CURRENCY

Mandag svækkes dollar over for en række valuta og koster 110,64 yen efter at have nået 111,13 yen mandag morgen, hvilket er det højeste niveau siden udgangen af maj.

Euro koster samtidig 1,0635 dollar mandag mod 1,0575 dollar fredag ved dansk lukketid.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen