Berlingske Business

Valgfrihed i HK

Det skriver HK/Services fagblad Replik vil være en realitet for en stor del af forbundets 90.000 medlemmer allerede fra 2004.

HK/Service følger efter slagteriarbejderne og de ansatte i finanssektoren, der også kan se frem til større valgfrihed

i de kollektive aftaler, når de til foråret skal forhandle nye overenskomster på deres respektive områder.

Ifølge en tidligere HK-undersøgelse mener 80 pct. af medlemmerne, at større valgfrihed i overenskomsterne er

en god idé. HK/Service er det første HK-forbund, som kommer med et konkret udspil til arbejdsgiverne. Faglig leder i

HK/Service Carlo Søndergaard understreger, at der er en række tekniske spørgsmål, som skal afklares, før

valgfriheden kan blive en realitet. HK lægger blandt andet stor vægt på, at valgfriheden kommer til at gælde

alle ansatte i en virksomhed. Og at det ikke er arbejdsgiveren, der dikterer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen