Berlingske Business

Våd sommer rammer Tivoli på bundlinjen

Tivoli årsregnskab Efterårsferien kan blive en dyr fornøjelse
Foto:

Tivolis finansielle resultater i tredje kvartal blev påvirket af dårligt vejr.

København. En regnvåd sommer var medvirkende til, at Tivolis omsætning og resultat efter skat i tredje kvartal sluttede en smule under sidste års niveau.

Kvartalsregnskabet, der er offentliggjort mandag aften, viser en omsætning på 411 millioner i månederne juli, august og september. Det er et fald på tre procent sammenholdt med samme periode sidste år.

Resultatet efter skat faldt tilsvarende med en million kroner til 64,3 millioner, svarende til 1,5 procent.

Tivolis finansdirektør, Andreas Morthorst, forklarer blandt andet nedgangen med dårligt vejr.

- Omsætningen er negativt påvirket af fire færre åbningsdage samt en regnfuld sommersæson, hvilket har haft effekt på besøgstallet, hedder det i en fondsbørsmeddelelse.

Antallet af besøgende i årets første ni måneder er da også kun 2.761.000. Det tilsvarende tal sidste år lød på 3.040.000.

Finansdirektøren hæfter sig dog ved, at der er konstateret et højere forbrug per gæst, og at omsætningen i Tivolis sale har været højere.

Samtidig konstaterer han, at strategien om at blive mindre vejrafhængig har vist sit værd i og med, at omsætningen trods alt ikke er faldet mere, end tilfældet er.

Tivoli fastholder sin forventning om at lande et overskud før skat på mellem 80 og 90 millioner kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen