Berlingske Business

UK: Flere brexitvælgere fortryder

TOPSHOT-BRITAIN-EU-POLITICS-BREXIT
Den britiske regering og EU er i øjeblikket i gang med den komplicerede proces, som det er at trække Storbritannien ud af EU. / AFP PHOTO / Daniel LEAL-OLIVAS Foto:

Den britiske regering og EU er i øjeblikket i gang med den komplicerede proces, som det er at trække Storbritannien ud af EU.

Det sker efter folkeafstemningen 23. juni 2016, hvor knap 52 procent af vælgerne, der deltog i folkeafstemningen i Storbritannien, stemte for at sige farvel til EU - populært kaldet brexit.

Men nu tyder det på, at resultatet måske ville være anderledes, hvis briterne skulle stemme igen.

I hvert fald siger 47 procent af de adspurgte briter i en YouGov-meningsmåling, at det var en forkert beslutning at stemme ja til, at Storbritannien skal forlade EU.

42 procent mener, at det var den rigtige beslutning.

Meningsmålingen er lavet for avisen The Times, og refereres af netavisen independent.co.uk

BRITAIN-EU-POLITICS-PROTEST-BREXIT

Ifølge netavisen er det det højeste antal vælgere, der har fortrudt siden folkeafstemningen.

Målingen siger videre, at næsten to tredjedele af de adspurgte mener, at forhandlingerne om at forlade EU går skidt.

Ved en lignende måling i marts var det kun en tredjedel, der syntes det.

YouGov-målingen forsøger at dykke ned i, hvor mange brexitvælgere der har fortrudt.

TOPSHOT-US-CRIME-SHOOTING-TRUMP

Målingen siger, at syv procent af den vælgermasse, der stemte briterne ud, siger, at de stemte forkert.

Andre syv procent siger, at de er i tvivl om, hvorvidt de stemte rigtigt.

Men 86 procent af exit-vælgerne mener fortsat, at det var rigtigt at stemme for et exit fra EU.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen