Berlingske Business

Udenlandske rejsejournalister: Sådan får Danmark flere turister

22BUS20150717-162741-2.jpg
Turister i København. Foto:

Danmark halter efter nabolandene i kampen om at tiltrække udenlandske turister. Berlingske har spurgt tre udenlandske rejsejournalister, hvordan Danmark bliver mere attraktiv som turistdestination.

Verdens befolkning rejser mere end nogensinde før, og kampen om at vinde turisterne er samtidig en dyst om at få flest eksportpenge i statskasserne.

I de seneste år har det danske ferieland tabt terræn til flere af vores nabolande. Mens Danmark siden 2008 har haft en gennemsnitslig årlig vækst på 1,5 procent i antallet af udenlandske overnatninger, har der været større fremgang i Holland (5,3 pct.), Tyskland (5,0 pct.) og Sverige (2,5 pct.).

23BUSDorte-Krak-tilalle#2.jpg

Efterslæbet har fået Dansk Industri til at foreslå flere investeringer i turismen, og to af landets største hotelejere krævede i gårsdagens Berlingske Business, at politikerne forbedrer vilkårene for turistbranchen.

Men hvad med dem, det egentlig handler om? De udenlandske rejsende. Hvordan mener de, at Danmark bliver mere attraktiv ?

Tre erfarne rejsejournalister, som alle har skrevet fra Danmark, giver deres bud på, hvad Danmark skal gøre for at vinde kampen om turisterne.

DET MENER DE OM DANMARK:

24BUSmichael.jpg

24BUShelena.jpg

24BUScarolyn.jpg

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen