Berlingske Business

Udenlandske pengemænd indtager Strøget

sTRØGET
ARKIVFOTO. Foto:

Ejendommene på Strøget i København bliver handlet til rekordhøje priser. Priserne bliver presset op af udenlandske finanshuse.

Udenlandske investorer presser priserne på ejendomme på handelsgaden Strøget i København op på et niveau, som de aldrig har været før. Det skriver Jyllands-Posten.

Onsdag: Frederiksborggade

Jyllands-Posten Finans har kortlagt ejendomshandler på Strøget i de senere år. Kortlægningen viser, at udenlandske investorer siden 2013 har betalt 8,2 milliarder kroner for 30 ejendomme på Strøget.

Ifølge Finans’ oplysninger er strategien bag mange af investeringerne, at priserne skal fortsætte med at stige, så ejendommene kan sælges med stor fortjeneste.

25BBMhilfiger.jpg

Mads M. Nørgaard, der står bag butikskæden Nørgaard på Strøget og selv er medejer af flere ejendomme, frygter, at de udenlandske finanshuse vil omdanne den københavnske handelsgade til en dansk udgave af Londons primære handelsgader.

»Det, vi ser lige nu på Strøget, er kapitalisme i sin allermest rå form. Det har typisk den konsekvens, at de store banker de små, og det er dødhamrende ærgerligt. Selvfølgelig er det fedt, at vi får Prada til byen, og at Louis Vuittons butik ser fantastisk ud. Men det er trist, hvis det hele kommer til at ligne Bond Street eller Oxford Street,« siger Mads M. Nørgaard til Jyllands-Posten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen