Berlingske Business

Tyske forbrugerpriser falder for første gang i 22 år

De tyske forbrugerpriser er faldet på årsbasis for første gang i 22 år, oplyser Bloomberg News.

Priserne er faldet 0,6 pct. i forhold til for et år siden, og det overgår analytikernes forventning om et fald på 0,4 pct.

Både olieprisen og fødevarepriserne bidrager til faldet. Men eftersom råvaremarkederne er på vej op igen har Tyskland fortsat mulighed for at undgå deflation, skriver Bloomberg News. Aline Schuling, der er økonom hos storbanken Fortis, vurderer over for nyhedsbureauet, at der er tale om et midlertidigt fald.

(RB-Børsen)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen