Berlingske Business

Twitter skærer ned for at komme tættere på nul i regnskabet

FILES-US-ECONOMY-IT-SECURITY-I
Twitter er fortsat ikke nogen overskudsforretning, men det skal ændres i 2017, bebuder ledelsen. Scanpix/Emmanuel Dunand

Det er fortsat ikke lykkedes for Twitter at få forretningen til at løbe rundt. Derfor skal der spares.

København. Det sociale medie Twitter skal fremover klare sig med færre ansatte.

Selv om man i sidste kvartal havde mere end 300 millioner månedlige brugere, er det fortsat svært at få forretningen til at løbe rundt.

Det får personalet nu at mærke. I forbindelse med fremlæggelsen af regnskabet for tredje kvartal meddeler selskabet, at man nedlægger stillinger svarende til ni procent af de ansatte.

Det svarer til cirka 350 personer. Besparelserne skal fortrinsvis findes i salgs- og marketingafdelingen.

Twitter øgede sin kvartalsomsætning til 616 millioner dollar. Det er otte procent mere end samme periode sidste år.

Forretningen løber dog fortsat ikke rundt. 103 millioner dollar lød underskuddet for kvartalet på. Det skulle gerne ændre sig i 2017.

- Vi er ved at blive mere disciplinerede i forhold til, hvordan vi investerer i forretningen, og vi har sat et mål om at være profitable i 2017, lyder det fra Andrew Noto, der er finansdirektør i selskabet.

Twitter har på det seneste forgæves forsøgt at byde sig til over for potentielle købere, men ingen har bidt til bolle.

Både Googles moderselskab Alphabet og cloud-virksomheden Salesforce har været inviteret indenfor, men har pænt takket nej, ligesom Disney angiveligt også har passet.

Twitter-aktien har siden nytår bevæget sig nedad fra kurs 23 til det nuværende niveau i kurs 17.

Da rygterne om et salg var på sit højeste tidligere på måneden, blev aktien en kort overgang solgt i kurs 24.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen