Berlingske Business

Tvivl om Nykredits kundekroner og Eccos russiske hovedpine

Nykredit repræsentantskabsvalg i Roskilde
Onsdag d. 9 marts 2016 afholdtes det sidste og afgørende repræsentantskabsvalg i Nykredit ved Comwell i Roskilde. Utilfredse kunder er mødt op foran Comwell. (Foto: Nikolai Linares/Scanpix 2016) Foto:

Godmorgen

Vi begynder dagen med endnu et blik på Nykredits krise. De såkaldte »kundekroner« har været realkreditkæmpen Nykredits lokkemad til de vrede kunder, der er blevet ramt af prisstigninger. Men der hersker stor usikkerhed, om kundekronerne er skattepligtige.

Nykredit er ikke ene om at være i modvind. Også på Vestegnen er der krise på dagsorden. Brøndby Supporters Trust, der har en plads i Brøndbys bestyrelse, skriver på Facebook, at foreningen ikke har tillid til bestyrelsesformand Jan Bech Andersen.

Heller ikke i Tønder er alt lyserødt. Den sønderjyske skovirksomhed Ecco har på to år tabt halvdelen af omsætninge­n på det tidligere største marked, Rusland. Til gengæld er den russiske nedgang hentet på andre markeder og gennem e-commerce.

Ifølge finansminister Claus Hjort (V) koster den lave oliepris statskassen milliarder frem mod 2020. Alligevel kan dansk økonomi som helhed se frem til vækst og arbejdspladser som direkte konsekvens af den billige olie, forklarer økonomer.

Den Europæiske Centralbank sænker eurorenten til det laveste nogensinde og lancerer samtidig en række andre tiltag for at få mere gang i den svage europæiske økonomi. Men der er ingen mirakelkur, og spørgsmålet er, hvor meget Draghis nye tilbudspakke kommer til at virke.

Med ønsket om en god dag

Morten Thorborg Jasper

Jourhavende, Business.dk

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen