Berlingske Business

Tvangsindløsning af Mols-Linien rykker nærmere

Mols Linien i Aarhus Havn - 20
Mols-Linien ser ud til fremover kun at få en enkelt ejer, et holdingselskab stiftet af Polaris og Lind Invest. Scanpix/Henning Bagger

Kapitalfonden Polaris og Lind Invest slår pjalterne sammen for at få fuldt ejerskab af Mols-Linien.

København. Slagsmålet om rederiet Mols-Linien ser ud til at være på vej mod en afslutning.

I en pressemeddelelse fortæller kapitalfonden Polaris og investeringsselskabet Lind Invest, at man er nået til enighed om stiftelsen af et fælles holdingselskab, der ejer 90,01 procent af aktierne i Mols-Linien.

Det betyder, at man kan gennemføre en tvangsindløsning af de tilbageværende aktier og købe småaktionærerne ud af selskabet.

Det bliver i givet fald til kurs 60, svarende til den gennemsnitlige handelskurs for de seneste fem handelsdage.

Småaktionærerne i Mols-Linien kæmpede tidligere sammen med Lind Invests ejer, Henrik Lind, for at undgå, at Polaris som majoritetsaktionær fik lov at gennemtrumfe, at selskabet skulle afnoteres fra Fondsbørsen.

Men midt i august slog Erhvervsankenævnet fast, at afnoteringen står ved magt.

Aktierne kan derfor fra og med 11. oktober ikke længere handles på fondsbørsen i København, Nasdaq Copenhagen.

Det er uklart, om tvangsindløsningen kommer til at ske inden da. Polaris og Lind Invest er i hvert fald indstillet på snarest muligt at få stiftet det fælles selskab og varsle den planlagte tvangsindløsning.

Parterne meddelte allerede i slutningen af juni, at man forhandlede om muligheden for at stifte et fælles holdingselskab.

Dengang lød meldingen, at Polaris ville sidde med 89 procent af stemmerne, mens Lind Invest ville eje 11 procent.

Mols-Linien har været igennem en omstrukturering, der har forbedret selskabets økonomiske resultater betydeligt.

Mens den har stået på, har Polaris hele tiden opkøbt nye portioner af selskabet og sad i december 2015 på godt 80 procent af aktierne, da man bad Nasdag Copenhagen om lov til at afnotere aktierne.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen