Berlingske Business

Transportuddannelser samles

fynske elever og kursister skal årligt have deres transportuddannelse i et nyt uddannelsescenter i Odense, som Odense Teknisk

Skole og AMU-Fyn er gået sammen om at etablere.



Det nye center skal holde til i ABBs tidligere fabrikskompleks på Petersmindevej

i Odenses østlige del, hvor det nye center råder over 22.500 kvadratmeter bygninger og 80.000 kvadratmeter jord. De to

skoler investerer tilsammen 95 mio. kr. i det fælles center, som er det første branchecenter, men ikke det sidste. Der

arbejdes i hvert fald på at etablere centre for andre brancher bl.a. inden for servicefagene.







Også andre brancher



Skolerne

overtager bygningerne den 1. august i år, og efter en ombygning, vil det nye transportcenter være klar til at modtage

de første kursister i august 2005. Udannelserne vil sprede vidt, nemlig både godschauffører spredt over mange

specialer, chauffører til personbefordring, lageruddannelse og togklargører-uddannelsen. I alt ventes på transportområdet

1.000 kursister og elever om året, hvilket svarer til 325 fuldtidselever.



Når andre brancher er rykket ind året

efter, vil tallet på fuldtidselever være mere end fordoblet, nemlig til omkring 800.



Transportbranchen på Fyn

har længe ønsket et fælles uddannelsescenter for transport og logistik, bl.a. fordi den danske transport-og logistikbranche har

brug for et kompetenceløft, hvis den skal klare morgendagens udfordringer på et stadigt mere internationaliseret marked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen