Berlingske Business

Tivoli fordobler fyrværkeri for at lokke kinesere til

Festfyrværkeri over Tivoli - 2
I år dobler Tivoli op på fyrværkeriet, som kan opleves både onsdag og lørdag. Arkivfoto. Rasmus B. S. Hansen

Der bliver krudt og knald at opleve i Tivoli i år. Fyrværkeri om onsdagen vil være med kinesisk fortegn.

København. Pengestærke kinesere er ønskede gæster i både butikker, på hoteller - og også i Tivoli. Og blandt andet derfor dobler den gamle have fyrværkeriet op i år. Det oplyser til Tivoli til Ritzau.

2017 er dansk-kinesisk turismeår, og derfor kommer fyrværkeriet om onsdagen til at stå i Kinas tegn med vægt på de kinesiske farver og figurer.

Flemming Bruhn, der er direktør i Visit Denmark, siger, at målsætningen over en toårig periode er at tiltrække 40 procent flere kinesere svarende til 88.000 flere overnatninger og en meromsætning på cirka 150 millioner kroner.

- Vi ved også, at de kinesiske turister både er meget interesserede i H.C. Andersen og det klassiske Danmark og i de kinesiske islæt, der er i dansk kultur, for eksempel i Tivoli.

- Så jeg forventer glæde hos vores kinesiske turister, når de oplever det kinesisk-inspirerede fyrværkeri og de mange andre begivenheder i turismeåret, siger Flemming Bruhn i en pressemeddelelse.

Oveni genoptagelsen af onsdagsfyrværkeriet vil Tivoli også lave lørdagsfyrværkerishows, der kombinerer fyrværkeri, musik og lyssætning og affyres fra Koncertsalens tag. Første gang er 6. maj, og den danske producerduo TooManyLeftHands står for musikken.

Nikolaj Koppel, Tivolis underdirektør for Kultur, tror, at fyrværkeriet bliver populært:

- Der er næsten ikke noget, der er mere Tivoli-klassisk, end at slutte aftenen af med fyrværkeri, så jeg er glad for, at vi i år har næsten dobbelt så mange fyrværkerier som i 2016.

- Jeg sikker på, at både danske og udenlandske gæster vil sætte pris på det, siger han.

Det er Tivolis fyrværker, Gunnar B. Knudsen, der står bag de 45 fyrværkerier i sommersæsonen 2017, hvilket næsten er en fordobling sammenlignet med 2016.

Fra på torsdag kan både kinesere og andre gå i Tivoli, der åbner for den nye sæson.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen